reklama
 
 

Vylepšená Barbie nezabrala. Mattel hlásí nejhorší ztrátu za patnáct let

21. 4. 2017
Čistá ztráta výrobce hraček se v prvním čtvrtletí zvýšila v přepočtu na 2,8 miliardy korun. Mattel již v lednu varoval, že mu kvůli slabému předvánočnímu prodeji zůstaly vysoké zásoby, které budou mít dopad na příjmy v prvním čtvrtletí. Tyto dopady ale byly mnohem vyšší, než všichni čekali.
Doporučujeme

New York - Výrobce hraček Mattel hospodařil v prvním čtvrtletí s nejvyšší ztrátou od roku 2002, příjmy se pak snížily nejvíce od roku 2009. Přispěla k tomu slabá poptávka po hlavních značkách Barbie a Fisher-Price a nabídka velkých slev. Firma se totiž musela zbavit zásob, které jí zůstaly po slabém prodeji v předchozím čtvrtletí.

Čistá ztráta se zvýšila na 113,2 milionu dolarů (2,8 miliardy korun) z loňských srovnatelných 73 milionů dolarů, oznámila firma ve čtvrtek.

Mattel již v lednu varoval, že mu kvůli slabému předvánočnímu prodeji zůstaly vysoké zásoby, které budou mít dopad na příjmy v prvním čtvrtletí. Tyto dopady byly však mnohem vyšší, než analytici i sama firma čekali. Tržby se za tři měsíce do konce března snížily o 15,4 procenta na 735,6 milionu dolarů, analytici v anketě agentury Reuters čekali 801,4 milionu dolarů.

Ztráta na akcii ve čtvrtletí činila 32 centů, zatímco analytici počítali se ztrátou 17 centů.

Tržby z prodeje hraček pro nejmenší Fisher-Price klesly o devět procent. Tržby z hraček pro dívky a chlapce, kam spadají i panenky Barbie, ve čtvrtletí klesly o 16 procent. Divize má na celkových tržbách podíl 60 procent. Prodej samotné značky Barbie se snížil o 13 procent.

V roce 2016 přitom Mattel pustil do prodeje v rámci nové marketingové kampaně vylepšené Barbie, které mají rozmanitou barvu kůže a plnější křivky. Firma se tak bránila kritice, že panenky svým majitelkám nastavují nerealistickou představu o ženském těle. Nová podoba Barbie podle ní více odráží současný svět.

Společnost současně kvůli slabým výsledkům za první čtvrtletí zhoršila výhled růstu prodeje na celý rok. Nyní očekává zvýšení tržeb o zhruba pět procent místo dosavadních šesti až devíti procent.

autoři: ČTK, Ekonomika

reklama
reklama
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

reklama