Vlastník Novy prodal distribuční společnost Bontonfilm

ČTK ČTK
25. 6. 2014 11:13
Novým vlastníkem Bontonfilmu se podle serveru Mediář.cz stal jeho dosavadní ředitel Martin Palán.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Profimedia.cz

Praha - Mediální společnost Central European Media Enterprises (CME), která vlastní televizi Nova, podle očekávání prodala filmovou distribuční společnost Bontonfilm.

Informoval o tom server Médiář.cz s odvoláním na informace v obchodním rejstříku.

Jako nový majitel je uvedena čerstvě založená firma Redbloom Martina Palána, dosavadního ředitele Bontonfilmu.

O prodeji všech aktivit, které přímo nesouvisí s televizním byznysem, rozhodlo nové vedení společnosti CME, které nastoupilo po loňském odchodu bývalého šéfa Adriana Sarbua. Jeden ze dvou generálních ředitelů CME Michael Del Nin nedávno uvedl, že společnost jednala o prodeji podniku s několika zájemci.

Čtyřka na trhu

Podle Unie filmových distributorů je Bontonfilm za Falconem, CinemArtem a Warner Bros. čtvrtým největším tuzemským distributorem filmů s loňským podílem na tržbách v kinech 16 procent a na návštěvnosti 17 procent.

Poslední veřejně známé hospodářské výsledky jsou z roku 2012, ve kterém firma dosáhla zhruba půlmiliardových tržeb a zisku před zdaněním milion Kč.

CME, která v ČR vlastní televizi Nova a další stanice, v prvním čtvrtletí oznámila pokles ztráty po zdanění na 48,6 milionu dolarů  - asi 956 milionů korun. Loni za stejné období činila ztráta 109 milionů dolarů -  2,14 miliardy korun. Výnosy se meziročně zvýšily o více než 20 milionů dolarů na 153,1 milionu dolarů  - tři miliardy korun.

 

Právě se děje

před 7 hodinami

Běloruský soud poslal na rok a půl do vězení novináře, měl urazit prezidenta a policii

Běloruský soud poslal na rok a půl do vězení novináře Sjarheje Hardzijeviče, kterého shledal vinným z urážky prezidenta země a pomluvy dvou policistů. S odvoláním na Běloruskou asociaci novinářů o tom informovala agentura AP, podle níž je verdikt součástí represí, které běloruské úřady rozpoutaly proti nezávislým médiím a obhájcům lidských práv. Hardzijevič vinu nepřiznal, obhajoba se hodlá proti rozsudku odvolat.

"Nemám s těmito zločiny nic společného, nepokládám se za vinného," prohlásil u soudu ještě před vynesením rozsudku padesátiletý novinář, který nyní musí rovněž zaplatit odškodné policistům ve výši 2000 běloruských rublů každému z nich (přibližně 17 000 korun) a státu poplatek 174 rublů (1500 korun).

Hardzijevič skončil před soudem kvůli obviněním v souvislosti se zprávami v chatovací skupině v aplikaci Viber, kterou někdo loni smazal. Jeho obhájci požadovali, aby bylo obvinění staženo kvůli nedostatku důkazů a kvůli nemožnosti prokázat trestný čin, píše AP. Co konkrétně v údajně urážlivé zprávě zaznělo, nicméně agentura ani asociace nespecifikovaly.

Zdroj: ČTK
před 7 hodinami

USA předaly Rusku seznam diplomatů, kteří musí opustit zemi

Spojené státy předaly ruskému velvyslanectví seznam 24 diplomatů, kteří musí do 3. září opustit zemi. V rozhovoru pro magazín National Interest to řekl ruský ambasador ve Washingtonu Anatolij Antonov. Z jeho vyjádření není jasné, zda požadavek Spojených států vyvolal nějaký konkrétní spor, napsala agentura Reuters. Podle agentury TASS diplomaté odjíždějí kvůli končícím vízům. Mluvčí americké diplomacie označil velvyslancovy výroky za nepřesné.

"Téměř všichni odjedou bez toho, aniž by byli nahrazeni, protože Washington náhle zpřísnil postup vydávání víz," uvedl Antonov a zároveň prohlásil, že ruské diplomatické mise ve Spojených státech jsou "bezprecedentně omezovány" a restrikce se podle něj stupňují.

"Američtí kolegové jsou v tomto ohledu vytrvalí a kreativní. Vyhošťování diplomatů se tu a tam děje pod za vlasy přitaženými záminkami. Loni v prosinci ministerstvo zahraničí jednostranně stanovilo tříletý limit pro dobu nasazení ruského personálu ve Spojených státech, které - pokud je nám známo - neuplatňuje vůči žádné jiné zemi," nechal se slyšet ruský velvyslanec.

Zdroj: ČTK
Další zprávy