Vlaky v okolí Prahy posílí. Největší novinkou jsou "noční rozjezdy" o víkendu

ČTK Ekonomika ČTK, Ekonomika
4. 12. 2017 15:00
Nové spoje budou v sobotu a v neděli odjíždět v půl třetí v noci z pražského hlavního nádraží do středočeských měst.
Můžeme zůstat přes půlnoc (ilustrační foto).
Můžeme zůstat přes půlnoc (ilustrační foto). | Foto: Libor Fojtík

Praha - České dráhy zvýší od neděle 10. prosince, kdy začíná platit nový jízdní řád, počet vlaků vypravovaných v Praze a ve Středočeském kraji o zhruba 4,5 procenta na 2322 spojů denně. Uvedl to obchodní ředitel Regionálního obchodního centra Praha Jakub Goliáš.

Novinkou budou spoje pod názvem Noční víkendový rozjezd, které budou v sobotu a v neděli odjíždět v půl třetí v noci z pražského hlavního nádraží do Kladna, Kolína přes Nymburk i Český Brod, do Berouna, Benešova, Kralup, Čerčan a do Mělníka.

Novinky v jízdním řádu pro střední Čechy

  • Posílení provozu na hlavních tratích: Více vlaků na začátcích a koncích přepravních špiček a ve večerním období. Jedná se především o nejdůležitější páteřní tratě a linky regionu: Praha - Poříčany - Kolín, Praha - Nymburk - Kolín, Poříčany - Nymburk, Praha - Beroun, Praha - Benešov u Prahy.
  • Nové přímé vlaky Praha - Mělník a nový ranní spěšný vlak z Mladé Boleslavi do Prahy.
  • Zkrácení odpoledního intervalu z 60 na 30 minut na trati Slaný - Kralupy nad Vltavou.
  • Nové vlaky Zadní Třebaň - Liteň. Zkrácení intervalu v ranní špičce na 30 minut, v odpolední na 60 minut.
  • Zlepšení přestupních vazeb v Hostivici. Nově se sjedou ve špičce do Hostivice každou hodinu vlaky z pěti směrů (od Kladna, Rudné u Prahy, Středokluk, Smíchova a Zličína a od Dejvic a Veleslavína) a cestující budou mít možnost přestupovat do všech směrů.
  • Prodloužení linky S54 Hostivice - Středokluky nově až do Tuchoměřic a Noutonic. Pravidelný vlakový provoz v pracovní dny se do těchto dvou obcí vrací po 13 letech.
  • Tři nové vlaky v každém směru, a tedy i zkrácení intervalu na linkách S8 Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany / S88 Praha - Vrané nad Vltavou - Dobříš.
  • Nový noční vlak v 0:37 na lince S6 Praha - Rudná u Prahy - Beroun.
  • Nové turistické vlaky Cyklo Brdy a Český ráj: "Cyklo Brdy" na trase Praha - Příbram - Březnice, "Český ráj" na trase Praha - Nymburk - Jičín - Turnov. Oba spoje pojedou o sobotách, nedělích a svátcích od konce března do konce října, podobně jako oblíbený výletní vlak "Cyklohráček" mezi Prahou a Slaným.
  • Nové vlaky v zimním období mezi Hostivicí, Noutonicemi a Slaným. Pojedou o zimních víkendech, v době, kdy nejezdí "Cyklohráček" z Prahy do Slaného, obce na této trati neměly dosud v zimě k dispozici žádné vlakové spojení.

Středočeský kraj si objednal víc vlaků na páteřních tratích okolo přepravních špiček a ve večerním období. Posílí tak například linky z Prahy do Kolína přes Poříčany i Nymburk, vlaky na trase Poříčany-Nymburk, Praha-Beroun a Praha - Benešov u Prahy.

Novinkou budou nové přímé linky z Prahy do Mělníka a ranní spěšný vlak z Mladé Boleslavi do Prahy. Na polovičních 30 minut se zkrátí odpolední interval na trati Slaný - Kralupy nad Vltavou a nové vlaky vyjedou ze Zadní Třebáně do Litně.

Systém Pražské integrované dopravy (PID) se od 10. prosince rozšíří o dalších 76 stanic a zastávek.

Průměrné stáří vozidel ČD v Praze a Středočeském kraji je 13 let. Většinu regionálních spojů České dráhy zajišťují 71 elektrickými jednotkami CityElefant.

Linky S jsou z 92 procent zajištěny nízkopodlažními vozidly, na ostatních spojích mají tato vozidla 40procentní podíl.

Dráhy vypsaly soutěž na deset nových motorových jednotek na trať Praha-Kladno a připravují zakázku na dalších 11 nízkopodlažních elektrických jednotek pro linku Milovice-Praha-Benešov.

Už od listopadu se lidé mohou svézt Pražskou integrovanou dopravou z hlavního města až na 50 kilometrů vzdálené Kouřimsko. Od letošního dubna byla PID rozšířena také na Neveklovsko a Sedlčansko, od srpna pak na Kladensko.

Celkově Středočeský kraj zaplatí v novém jízdním řádu za objednaný rozsah železniční dopravy okolo 1,3 miliardy korun, což je o 70 milionů více než loni. Praha zaplatí kolem 850 milionů, což představuje podobné meziroční navýšení.

Pražská integrovaná doprava
Pražská integrovaná doprava | Foto: ROPID
Pražská integrovaná doprava
Pražská integrovaná doprava | Foto: ROPID
Pražská integrovaná doprava
Pražská integrovaná doprava | Foto: ROPID
 

Právě se děje

Další zprávy