Vedení si musí utáhnout opasky, sáhneme do bonusů za rok 2015, řekl šéf Volkswagenu

ČTK ČTK
22. 12. 2015 12:52
"Je jasné, že si musíme utáhnout opasky na všech úrovních, od představenstva až po řadové pracovníky. Vedení podniku musí jít i v tomto směru příkladem," řekl Matthias Müller. Jeho slova platí i pro luxusní divize Audi a Porsche, které mají klíčový podíl na celkových ziscích koncernu. Müller v září nahradil v čele koncernu Martina Winterkorna, který odstoupil z funkce právě v důsledku skandálu.
Matthias Müller: "Dodnes nevím, kolik budu vydělávat."
Matthias Müller: "Dodnes nevím, kolik budu vydělávat." | Foto: Reuters

Berlín - Nový šéf německého automobilového koncernu Volkswagen Matthias Müller se v důsledku skandálu ohledně manipulace s testy emisí vyslovil pro omezení odměn pro nejvyšší vedení podniku. "Jde o bonus za rok 2015. Je jasné, že si musíme utáhnout opasky na všech úrovních, od představenstva až po řadové pracovníky. Vedení podniku musí jít i v tomto směru příkladem," řekl Müller německému listu WirtschaftsWoche.

Jeho výrok podle listu platí i pro luxusní divize Audi a Porsche, které mají klíčový podíl na celkových ziscích koncernu. "Jsme jedna rodina, to platí pro dobré i špatné časy," prohlásil Müller. Neupřesnil ale, kolika peněz se hodlá vzdát on sám. "Prvních šest týdnů jsem pracoval bez smlouvy. Dodnes nevím, kolik budu vydělávat," upozornil.

Müller v září nahradil v čele koncernu Martina Winterkorna, který odstoupil z funkce právě v důsledku skandálu. Winterkon si za loňský rok vydělal 15,9 milionu eur (430 milionů korun), přes deset milionů eur z této částky činily prémie.

Šéf závodní rady Bernd Osterloh podle agentury DPA již dříve uvedl, že zhruba 120 000 zaměstnanců německých továren Volkswagenu podléhajících kolektivní smlouvě přijde v důsledku skandálu o obvyklé roční prémie. Zároveň vyzval představenstvo, aby výrazně omezilo také své odměny.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Podle některých analytiků by náklady Volkswagenu na svolávání vozů do servisů, právní spory a pokuty související s tímto skandálem mohly překročit 40 miliard eur (1,1 bilionu Kč).

 

Právě se děje

Další zprávy