V Tipsportu loni lidé prosázeli 37 miliard korun. Devět z deseti sázek jde přes internet

ČTK ČTK
23. 1. 2017 16:04
Tržby sázkových firem v holdingu Tipsport loni vzrostly o 35 procent. S tím, jak lidé více sázejí přes internet, ale klesá firmě marže. Pro letošní rok firma poprvé v historii firma neplánuje růst. V rozhovoru to řekl generální ředitel společnosti Petr Knybel.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: Tipsport

Praha - Sázkovému holdingu Tipsport loni meziročně vzrostly tržby o více než 35 procent na zhruba 37 miliard korun. V rozhovoru s agenturou ČTK to řekl generální ředitel společnosti Petr Knybel. Podíl sázení na internetu Tipsportu vzrostl na 92 procent. Holding zahrnuje Tipsport v Česku a na Slovensku a společnost Chance. Pracuje v něm zhruba 3000 zaměstnanců.

"Drtivou většinu tržeb dělá Česko. Zatímco na českém trhu jsme jednička, na Slovensku jsme až třetí za Niké a Fortunou," uvedl Knybel.

S růstem podílu internetového sázení firmě ale klesají marže. Zatímco v kamenných pobočkách podle Knybla dosahují až 13 procent, na internetu osmi procent. "Maržovost nám trvale klesá a s tím souvisí i rostoucí obrat. Vyděláváme víc, ale v položce vsazeno se projevuje i naše nižší úspěšnost," doplnil. Zejména při live sázkách v průběhu zápasu může klient sázet několikrát opakovaně.

Odhady zisku budou podle Knybla k dispozici zhruba za měsíc, oficiální údaje v dubnu nebo květnu. "Ale my jsme zisk nikdy nezveřejňovali. Měli jsme k tomu řadu dobrých důvodů. Je pravda, že některé po přijetí nového zákona o hazardu pominuly. Možná změníme strategii a číslo budeme prozrazovat," uvedl Knybel.

Pokud jde o odhad tržeb pro letošní rok, poprvé v historii firma neplánuje růst. "Je to vlivem nové legislativy, která umožní vstup zahraniční konkurence na český trh. Očekáváme, že tady bude velký souboj o klienta. Vzhledem k tomu, že tady máme už téměř 70 procent trhu kurzového sázení, tak nelze předpokládat, že v tom rozšířeném konkurenčním boji ještě porosteme," řekl Knybel. Letos se podle něj projeví také absence velkých sportovních akcí, jako byly loni fotbalové Euro nebo letní olympiáda.

Podle údajů ministerstva financí vzrostl v Česku v roce 2015 podíl internetového kurzového sázení na 86,8 procenta. U Tipsportu stoupl v roce 2016 už na 92 procent. "Když se online sázení v roce 2009 zavádělo, říkal jsem si, že za pět šest let dosáhne maximálně 50 procent. Ale svět online se prosazuje ve všech odvětvích, nejen v hazardu. Jako populace jsme pohodlnější, chytré přístroje se stále zmenšují, máme je pořád u sebe. Navíc klesá cena jak za přístroje, tak za internetové připojení," řekl Knybel.

Přes dominantní postavení internetového sázení však Tipsport kamenné pobočky téměř neruší, ani to nechystá. Podle ředitele je klientská základna na pobočkách ustálená. "Jsou tam sázkaři, kteří z nějakých důvodů nechtějí na internet, a možná je tam nikdy nedostaneme. Pobočkovou síť držíme, protože je pořád rentabilní, přestože tržby tam nejsou tak výrazné, jak jsme byli zvyklí. A internetové klienty jsme museli na pobočkách registrovat. Kdybychom je zrušili, tak nevzrostou ani sázky na internetu," doplnil Knybel.

Tipsport má v Česku zhruba 800 poboček, Chance něco přes 200. Na Slovensku má Tipsport přes 600 poboček.

 

Právě se děje

Další zprávy