reklama
 
 

V bance obsluhuje robot. Zajistí výměnu peněz i nové konto

5. 2. 2015 10:29
Robot Nao bude schopen zajistit služby v mnoha jazycích po 24 hodin denně, slibuje finanční skupina Mitsubishi UFJ.

Tokio - Japonská finanční skupina Mitsubishi UFJ bude v jedné ze svých bankovních poboček od dubna využívat ve styku se zákazníky robota. Nao měří 58 centimetrů a hovoří 19 jazyky. Je produktem francouzské firmy Aldebaran Robotics, která je dceřinou společností japonského telekomunikačního koncernu a internetové firmy Soft Bank.

Humanoid váží 5,4 kilogramu, na čele má umístěnu kameru a při jeho prezentaci v Tokiu se tento týden hovořilo o tom, že se "narodil v roce 2006 v Paříži".

Bez problémů a velmi zdařile se představil při obsluze anglicky hovořícího zákazníka. "Dobrý den, vítejte. Dokážu s vámi hovořit o směně peněz, použití bankomatu, otevření bankovního konta nebo o převodu peněz do ciziny. O co z toho máte zájem?" oslovil dotyčného.

Postupně by mohl být Nao schopen řešit i složitější problémy. "Nao dokáže zajistit služby, které nemůžeme poskytnout prostřednictvím lidí - komunikovat v mnoha jazycích po 24 hodin denně. Nao je milý a přátelský, věřím, že si ho naši zákazníci oblíbí," řekl při prezentaci Takuma Nomoto z Mitsubishi UFJ.

Britský list The Guardian napsal, že Mitsubishi UFJ patří k těm japonským firmám, které investují do robotiky. Vyslyšely tak výzvu premiéra Šinzóa Abeho vstoupit do "robotické revoluce" a podpořit ekonomický růst.

Řídí se tím i japonská pobočka firmy Nestlé, která využívá při prodeji kávovarů robota Peppera.

Jiný stodvaceticentimetrový android pracuje už jako obchodní asistent v tokijské prodejně mobilních telefonů firmy SoftBank. V lednu ohlásil operátor tematického parku v Nagasaki, že tamní dvouposchoďový hotel, který zahájí provoz v létě, budou obsluhovat téměř výhradně roboti. Mají zastat práci vrátného, pokojských i recepčních.

Zákazníci si budou moci vybrat, zda k otvírání dveří svých pokojů budou využívat klasický klíč nebo technologii, která hosta rozpozná podle tváře.

autor: ČTK | 5. 2. 2015 10:29

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama