reklama
 
 

Už je líp. Nejpozitivněji vidí ekonomickou situaci v Česku voliči ANO, ukázal průzkum

22. 3. 2019 17:44
Zhruba polovina lidí v Česku považuje hospodářskou situaci země i životní úroveň své domácnosti za dobrou. Asi třetina je hodnotí jako ani dobré, ani špatné, mírně nad desetinu je vidí jako špatné. Relativně optimističtěji se o ekonomické situaci vyjadřují voliči ANO.

Výsledky vyplývají z únorového průzkumu, který zajistilo Centrum pro výzkum veřejného mínění (CVVM). Mírné zlepšení autoři průzkumu zaznamenali u hodnocení ekonomické situace ČR, jinak jsou výsledky statisticky srovnatelné se situací v únoru 2018.

Hospodářskou situaci Česka letos v únoru vidělo kladně 49 procent lidí, před rokem to bylo 45 procent. Ani dobrá, ani špatná byla v posledním průzkumu podle 36 procent, špatná podle 13 procent. Optimističtější jsou v hodnocení české ekonomiky lidé s lepší životní úrovní, s vyššími příjmy a vzděláním a také lidé mladší.

"Relativně optimističtěji se o ekonomické situaci vyjadřují studenti, obyvatelé velkých měst s populací od 80 tisíc obyvatel výše, Pražané, ti, kdo se na škále politické orientace řadí napravo od středu, voliči ANO a ti, kdo důvěřují vládě," uvedlo CVVM. Kritičtěji se vyjadřovali nezaměstnaní, důchodci, lidé z dělnických profesí a z obcí a malých měst, voliči levice, rozhodnutí nevoliči nebo lidé, kteří vládě nedůvěřují.

Životní úroveň své domácnosti považovalo letos v únoru za dobrou 54 procent dotázaných, za ani dobrou, ani špatnou 34 procent a za špatnou 12 procent. Podobně jako u hodnocení ekonomické situace Česka i zde je patrný vyšší podíl kladných odpovědí u lidí s vyššími příjmy a vzděláním.

"Z hlediska politické orientace se pak hodnocení životní úrovně vlastní domácnosti zlepšuje s posunem ve směru od levice k pravici," uvedli autoři průzkumu. CVVM se mezi 2. a 13. únorem dotazovalo 1064 lidí ve věku od 15 let.

autor: ČTK | 22. 3. 2019 17:44

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama