Mimořádná zpráva

Twitter vykázal poprvé čtvrtletní zisk, akcie prudce posílily

ČTK ČTK
8. 2. 2018 17:25
Výsledky díky růstu příjmů z videoreklamy překonaly odhady analytiků. Prudkému nárůstu ceny akcií nezabránila ani stagnace počtu uživatelů.
Ilustrační snímek
Ilustrační snímek | Foto: ČTK

San Francisco/New York - Provozovatel sociální sítě Twitter vykázal ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku poprvé čistý zisk. Činil 91,1 milionu dolarů (1,9 miliardy korun), zatímco ve srovnatelném období předchozího roku firma hospodařila se ztrátou 167,1 milionu dolarů.

Akcie podniku po zveřejnění výsledků zamířily prudce vzhůru. Krátce po zahájení obchodování se vyšplhaly na nejvyšší úroveň od července 2015 a po 17. hodině středoevropského času si připisovaly více než 19 procent.

Hospodářské výsledky díky růstu příjmů z videoreklamy překonaly odhady analytiků. Prudkému nárůstu ceny akcií nezabránila ani stagnace počtu uživatelů ve srovnání se třetím čtvrtletím. Management uvedl, že ke stagnaci přispěly sezonní důvody spolu s tím, že se Twitter rozhodl zrušit falešné účty.

Očištěný zisk dosáhl 19 centů na akcii, zatímco analytici v anketě agentury Reuters v průměru počítali se ziskem 14 centů na akcii. Příjmy se meziročně zvýšily o dvě procenta na 731,6 milionu dolarů (15,1 miliardy korun). To byl první růst od čtvrtého čtvrtletí 2016. Příjmy z reklamy se zvýšily o jedno procento na 644 milionů dolarů.

"Tržby vykázaly poprvé za několik čtvrtletí růst, což je příznivý signál," uvedl analytik Michael Pachter z makléřské společnosti Wedbush Securities. Dodal nicméně, že stagnace počtu uživatelů je naopak varovným signálem.

Neschopnost Twitteru vykázat zisk mátla investory vzhledem k tomu, že firma je přítomná téměř ve všech médiích a oblíbená mezi celebritami, sportovci a politiky, včetně amerického prezidenta Donalda Trumpa. Twitter loni v říjnu naznačil, že by mohl být blízko bodu zvratu, protože snížil výdaje.

Twitter však zaostal za očekáváním v počtu uživatelů svých služeb. Ve čtvrtém čtvrtletí počet aktivních uživatelů za měsíc činil 330 milionů. Meziročně tak sice vzrostl o čtyři procenta, proti předchozímu kvartálu ale zůstal beze změny. Analytici počet odhadovali na 332,5 milionu.

Údaj o uživatelích investoři pečlivě sledují jako ukazatel vývoje budoucích příjmů z reklamy. Ve Spojených státech, odkud pochází většina příjmů Twitteru, počet měsíčních uživatelů klesl na 68 milionů z 69 milionů ve třetím čtvrtletí.

Konkurenční Facebook, který je mnohem větší než Twitter, má 2,1 miliardy měsíčních uživatelů.

 

Právě se děje

před 44 minutami

Chlapík z Ottawy posílil Spartu, dohodl se na měsíc

Hokejový útočník Filip Chlapík, který dosud působil v Ottawě v NHL a na její farmě v Belleville v AHL, posílil pražskou Spartu. Dohodl se na měsíční výpomoci a bude hrát už dnes v předehrávce 19. kola extraligy na ledě Liberce. Třiadvacetiletému rodákovi z Prahy skončila se Senators tříletá nováčkovská smlouva a může se stát 9. října chráněným volný hráčem.

"Jeho hlavní charakteristika mluví za sebe - je to sparťan hrající v NHL. Navíc stále mladý kluk. Po odchodu Marka Kvapila se nám v útoku uvolnilo místo, Filip může zvýšit konkurenci v elitních formacích," řekl klubovému webu sportovní manažer Sparty Petr Ton.

před 48 minutami

Počet zásilek z e-shopů stoupl v září až o polovinu oproti předchozím měsícům

Počet doručených zásilek z tuzemských internetových obchodů se v září proti předchozím měsícům zvýšil až o polovinu. Meziročně se nárůst pohybuje řádově v desítkách procent. Vyplývá to z informací doručovatelských firem a e-shopů.

Česká pošta podle Iva Vysoudila z tiskového oddělení eviduje růst počtu doručovaných balíků jak na týdenní, tak i roční bázi. Meziroční nárůst je podle něj od začátku roku o zhruba 11 procent. Pošta kvůli tomu buduje síť specializovaných výdejních a podacích míst, tzv. Balíkoven. Ze současných 800 se chce na konci roku dostat na 1500.

"Nárůst počtu zásilek je obrovský. Rekordním dnem bylo úterý 22. září, kdy jsme za jediný den přepravili téměř 223 000 zásilek, zatímco během roku je to v průměru 150 000. V meziročním srovnání jde o 120 procentní nárůst," uvedla zakladatelka služby Zásilkovna Simona Kijonková. Důvodem je podle ní rostoucí obliba Zásilkovny, ale i růst elektronického obchodu jako celku. Celkové tržby e-shopů by podle ní letos měly přesáhnout 200 miliard Kč.

Zdroj: ČTK
Další zprávy