reklama
 
 

Seznam.cz loni zvýšil tržby o více než desetinu na rekordních 4,12 miliardy

13. 6. 2018 11:04
Loni se dařilo obsahovým službám, zpravodajství i prodeji programatické reklamy prodané a umístěné přes služby Sklik nebo RTB.

Praha - Internetová jednička Seznam.cz loni zvýšila tržby o 11 procent na rekordních 4,12 miliardy korun. Provozní zisk EBITDA stoupl o 17 procent na 1,89 miliardy korun. Na dnešní tiskové konferenci to uvedl místopředseda představenstva společnosti Pavel Zima.

"V letošním roce výsledky minimálně vyrovnáme, ale naše ambice jsou samozřejmě větší," uvedl Zima. Loni se dařilo obsahovým službám, zpravodajství i prodeji takzvané programatické reklamy, tedy reklamy prodané a umístěné prostřednictvím služby Sklik nebo RTB.

Ta již tvoří více než polovinu inzerce. Programatický nákup reklamy se dělá v on-line aukci. Cenu za zobrazení již neurčují pouze jednotliví provozovatelé serverů, ale odvíjí se od zájmu zadavatelů na tom kterém webu inzerovat.

Část reklamních tržeb generoval takzvaný feed na domovské stránce Seznamu, který nabízí odkazy na zpravodajský obsah od partnerských vydavatelů. Umístěním jejich článků na domovskou stránku, která je nejnavštěvovanější na českém internetu, jim Seznam.cz generuje výrazně vyšší návštěvnost a roste jim tedy i příjem z reklamy.

Firma letos plánuje spuštění webu, který by shromažďoval veškerý video obsah, který Seznam.cz vytváří. Součástí webu by měl být i feed, který bude shromažďovat odkazy na videa od jiných tvůrců.

Seznam.cz patří zakladateli Ivo Lukačovičovi. Návštěvnost jeho webů se pohybuje kolem 7,8 milionu reálných uživatelů.

autor: ČTK | 13. 6. 2018 11:04

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama