reklama
 
 

Tržby e-shopů letos prolomí hranici 100 miliard. Dopravcům ale chybějí řidiči

Aktualizováno 3. 1. 2017 15:31
Podíl e-commerce na celkových maloobchodních tržbách stoupl na 9,5 procenta. Loni pokračovalo prolínání internetového a kamenného prodeje. Společnosti doručující balíky však narazily na nedostatek řidičů a musely řešit velké problémy při dodání objednaného zboží.

Praha – Češi loni utratili v českých internetových obchodech 98 miliard korun, meziročně o 21 procent víc. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která letos čeká prolomení hranice 100 miliard korun.

Podíl e-commerce na celkových maloobchodních tržbách stoupl na 9,5 procenta. Na rychlý růst online trhu ale nestíhají reagovat dopravci, kterým schází řidiči.

Předvánoční období bylo loni mimořádně silné. "Opravdu hodně úspěšný byl týden slev v období Black Friday. Během něj dosáhly celkové obraty téměř hodnot nejexponovanějšího předvánočního týdne," uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

O Vánocích se dařilo především prodejům hraček, sportovního vybavení či oblečení. "Celoročně nejvíce rostly online prodeje potravin," dodal Vetyška.

Loni pokračovalo prolínání internetového a kamenného prodeje. E-shopy otevíraly další výdejny či prodejny v souladu s tím, jak zákazníci preferují osobní odběr. Internetové obchody rovněž navyšují skladové kapacity a vylepšují technické zázemí. "Podle našich údajů se počet kamenných výdejen e-shopů zvýšil vloni na 9000, což je o tisícovku více než za rok předcházející," řekl ředitel nákupního porovnávače Heureka.cz Tomáš Braverman.



Loni pokračovalo prolínání internetového a kamenného prodeje. E-shopy otevíraly další výdejny či prodejny v souladu s tím, jak zákazníci preferují osobní odběr. Internetové obchody rovněž navyšují skladové kapacity a vylepšují technické zázemí.

Podle asociace se s růstem e-commerce hůře vyrovnávají dopravci, kterým se v období Vánoc často nedařilo plnit avizované termíny. "Společnosti doručující balíky narazily na nedostatek řidičů a musely řešit velké problémy při dodání objednaného zboží. Věříme, že je to pro ně výzva pro rok 2017 a že letošní Vánoce dopadnou o dost lépe. Během Vánoc 2016, bohužel, panovala se službami některých dopravců nespokojenost jak mezi obchodníky, tak i zákazníky," uvedl Vetyška.

Obrat internetových obchodů:

Rok Obrat trhu
2011 44 mld. Kč
2012 51 mld. Kč
2013 58 mld. Kč
2014 67 mld. Kč
2015 81 mld. Kč
2016 98 mld. Kč

zdroj: APEK, Heureka.cz

autor: ČTK | 3. 1. 2017 14:30

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama