Tři dny dopravy zdarma přinesly e-shopům tržby přes půl miliardy korun

ČTK ČTK
16. 11. 2017 12:02
Lidé během třídenní akce v 1400 e-shopech uskutečnili 427 400 objednávek, u nichž nemuseli platit poštovné. Největší zájem měli o knihy, parfémy, doplňky stravy, stolní hry či stavebnice.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Jakub Plíhal

Praha - Během třídenní akce Dny dopravy zdarma, která ve středu skončila, utratili zákazníci v 1400 e-shopech 593 milionů korun. Uvedl to srovnávač cen Heureka.cz, který akci zastřešuje.

Celkem zákazníci uskutečnili 427 400 objednávek, u nichž nemuseli platit poštovné. Nejvíce objednávali knihy, parfémy, doplňky stravy, stolní hry či stavebnice. Na nákladech za dopravu lidé ušetřili téměř 34 milionů korun. 

Oproti loňsku se akce prodloužila na tři dny. "Akci jsme prodlužovali na základě zpětné vazby od e-shopů a naším cílem bylo zákazníkům poskytnout více času na rozmyšlení nákupu. Čísla potvrzují, že to byl krok správným směrem," uvedl Jan Kriegel z Heureka.cz.

Podle údajů platební brány PayU se v průměru zvedly tržby e-shopů zhruba o polovinu ve srovnání se stejným obdobím v minulém týdnu. Některé menší zaznamenaly ale nárůsty až o 300 procent. "Největší nárůst zaznamenaly menší e-shopy, které standardně mívají za dopravu poplatek vyšší, nebo vůbec nemají dopravu zdarma od určité výše objednávky," uvedla Barbora Tyllová z PayU.

Nejvíc objednávali zákazníci po večerech mezi osmou a desátou hodinou. "Zvýšený zájem jsme sledovali také hned po startu akce, v pondělí po poledni," dodal Kriegel.

E-shopy letos čekají rekordní vánoční tržby, podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci meziročně vzrostou téměř o pětinu na 38 miliard korun. Na Dny dopravy zdarma navážou příští týden nákupní akce importované z USA a Velké Británie. Black Friday letos připadá na 24. listopad, Cyber Monday na 27. listopad. Vrchol prodejů přes internet se čeká v polovině prosince.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Airbnb kvůli pandemii ztrojnásobila čtvrtletní ztrátu na 1,2 miliardy dolarů

Americká společnost Airbnb, která zprostředkovává ubytování v soukromí, v prvním čtvrtletí hospodařila s čistou ztrátou 1,17 miliardy dolarů (24,6 miliardy Kč), což je meziročně nárůst na více než trojnásobek. Tržby se ale zvýšily o pět procent na 887 milionů USD (18,7 miliardy Kč), uvedla firma ve své výsledkové zprávě. Na hospodaření stále doléhají dopady koronavirové krize a s ní spojené omezení cest.

Tržby jsou ale vyšší i ve srovnání s rokem 2019, tedy s obdobím před pandemií. Firma také zaznamenala nárůst počtu rezervací, což dává do souvislosti s ustupující pandemií a s očekávaným návratem k masovému cestování. K vysoké ztrátě v prvním čtvrtletí částečně přispěly i výdaje, které má firma s obsluhou dřívějších úvěrů.

Protipandemická opatření mají negativní dopady na tržby Airbnb v celém světě, zejména ale v Evropě. Růst poptávky po cestování firma zaznamenala ve Spojených státech, zájem registruje u pronájmů blízko pláže a na horách. U rezervací ve městech, kde byl před pandemií zájem tradičně velmi silný, se zatím nic zásadního nezlepšilo.

Zdroj: ČTK
Další zprávy