Ticketpro koupili Američané. Dlouholetý český lídr na trhu vstupenek bude součástí globálního obra

Michal Šenk Michal Šenk
16. 2. 2017 14:55
Zakladatel prvního a dlouho největšího tuzemského síťového prodejce vstupenek Ticketpro Serge Grimaux po čtvrtstoletí prodal svoji firmu. Ticketpro ovládl americký Ticketmaster. Pro něj je akvizice české firmy dle slov managementu Ticketmasteru ideální vstupní branou na středoevropský trh.
Zakladatel prodejce vstupenek Ticketpro Serge Grimaux.
Zakladatel prodejce vstupenek Ticketpro Serge Grimaux. | Foto: HN - Petr Králík

Praha - Největšího českého prodejce vstupenek koupili Američané. Společnost Ticketpro se stane součástí skupiny Ticketmaster, která je největší společností v oboru globálně. Česko je pro ni další z řady zemí, kde bude vstupenky na sportovní, kulturní a společenské akce prodávat. Cenu obchodu společnosti nezveřejnily.

"Živá zábava je na vzestupu. Koná se stále více akcí. Přes Ticketpro se dostaneme ke klientům ve střední a východní Evropě," uvedl prezident Ticketmasteru Mark Yovich.

Zakladatel Ticketpro Serge Grimaux v řízení firmy končí a přenechá ji novému vedení. Pro Ticketpro by nový kapitál mohl znamenat také větší příležitosti v konkurenčním boji s dalším českým zprostředkovatelem vstupenek Ticketportalem. Ten je na domácím trhu momentálně číslem jedna, zejména kvůli kontraktu na předprodej vstupenek na akce v pražské O2 areně.

Ticketpro působí už nyní kromě Česka zároveň na maďarském, polském, běloruském a chilském trhu. Podle posledních publikovaných čísel Ticketpro v roce 2015 utržil 46 milionů korun.

Ticketmaster se v roce 2010 spojil s promotérem koncertů, společností Live Nation. Nově vzniklá skupina Live Nation Entertainment, která ve své produkční divizi dlouhodobě působí i v Česku, dosáhla loni celosvětově obratu 7,6 miliardy dolarů, přes 200 miliard korun.

Grimeaux, původem Kanaďan, který se v 90. letech usadil v Česku, chce podle dřívějších vyjádření věnovat více energie i prostředků na rozvoj své další společnosti Intellitix. Ta vznikla v roce 2008. Vyvíjí technologie identifikace a chytrého placení pomocí RFID kódů. Speciální náramky mají uplatnění při festivalech nebo dalších masových akcích.

 

Právě se děje

Další zprávy