reklama
 
 

Téměř devět z deseti vlaků ČD jelo loni včas, oprav na železnici ubylo

22. 2. 2017
Včas, což podle mezinárodního standardu znamená se zpožděním maximálně do pěti minut, jelo vloni 89,9 procenta všech vlaků. V meziročním srovnání jde o růst o 3,3 procentního bodu. Většina zpoždění vznikla kvůli výlukám, křižování vlaků nebo při čekání na projetí důležitějšího spoje.

Praha - Téměř devět z deseti vlaků Českých drah (ČD) jelo vloni podle jízdního řádu. Včas, což podle mezinárodního standardu znamená se zpožděním maximálně do pěti minut, jelo vloni 89,9 procenta všech vlaků. V meziročním srovnání jde o růst o 3,3 procentního bodu.

Většina zpoždění vznikla kvůli výlukám, křižování vlaků nebo při čekání na projetí důležitějšího spoje. S odkazem na vlastní statistiku to dnes uvedly České dráhy.

Přesnost vlaků se do předloňského roku kvůli stále častějším rekonstrukcím železničních tratí v posledních letech neustále zhoršovala. Zlom nastal až loni, kdy proti roku 2015 počet oprav klesl.

České dráhy tvrdá, že mohly ovlivnit přesnost vlaků pouze z 15 procent. Na straně infrastruktury vzniklo 30 procent zdržení a více než 50 procent zpoždění připadá na další vlivy mimo železnici. "Ve dvou procentech případů ze všech více než 2,5 milionu sledovaných spojů vzniklo zpoždění v síti zahraničních železnic a bylo jízdou vlaku přeneseno do Česka," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

V dálkové dopravě vloni meziročně stoupla přesnost spojů na 77,8 procenta (o 5,7 procentního bodu oproti předchozímu roku), V regionální dopravě se přesnost vlaků zvýšila o 3,1 procentního bodu na 90,9 procenta.

Soukromí konkurenti Českých drah zpoždění vlaků neevidují, řekli jejich mluvčí.

autoři: ČTK, Ekonomika | 22. 2. 2017

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama