Wanted: Weapons of Fate - střílejte za roh

Martin Pelyněk
12. 12. 2008 0:00
Na Angelinu ale zapomeňte.
Foto: Hratelně.cz

Wanted, to je ten film s Angelinou Jolie, psalo se před jeho letošní premiérou. Jakoby na něm nebylo nic významnějšího a zajímavějšího. Jenže to byla chyba – film to byl vynikající, třeskutý, vizuálně zajímavý a dějově samozřejmě náležitě popletený. Rozhodně nepotřeboval berličku v podobě vytaseného poprsí slavné hollywoodské rodičky. Naopak, plátno pro sebe ukradl James McAvoy v roli zprvu nejistého, ale časem drsného zabijáka Wesley Gibsona.

Právě za něj si zahrajete i ve hře. Film už je dávno na DVDčkách a hra zatím ještě nevyšla. Jak je to možné, ptáte se? Inu, tomuto filmu se zrovna moc nevěřilo, a teprve když vydělal pár set milionů dolarů, praštili se u Warnerů do čela: vždyť tohle je parádní materiál na třeskutou akci. Střílení za roh, bláznivé přestřelky, vypjaté momenty, krytí se za překážkami a střílení za roh. Jako bychom to už hráli. Vývoj dostalo na starost zkušené studio Grin a pustilo se do práce.

Foto: Hratelně.cz

Naštěstí se autoři rozhodli neopisovat filmový příběh, což by hře pochopitelně ubralo na zajímavosti a motivaci nahlížet další vývoj. Weapons of Fate tak začne přesně tam, kde snímek skončil. Wesley přišel o otce, ale ještě neví nic o své matce, takže se jí vydává hledat. Hra by měla být do jisté míry pojítkem mezi prvním a připravovaným druhým filmem, což je hodně lákavé, a to i z toho hlediska, že patronát nad projektem drží samotný Warner Bros. Ten samozřejmě poskytuje veškeré potřebné materiály či tváře a hlasy herců.

Hratelnost by přitom měla film hodně připomínat, ovšem v odlišných kulisách. Určitě si pamatujete na jeden z nejvypjatějších momentů v závěru snímku, tedy honičku a přestřelku ve vlaku. Něco podobného chystají autoři i pro Weapons of Fate – s tím rozdílem, že se tentokrát podíváte na palubu letadla, kterému upadl zadek a vznikl tu podtlak. Tenhle nápad se líbil prý i režisérovi Timuru Bekmambetovi.

Foto: Hratelně.cz

Pozitivní je, že Wesley je teď hotovým zabijákem – pravděpodobně jedním z nejlepších na světě. Jádro hratelnosti pochopitelně sestává především ze střílení. K tomu je hrdina od počátku dobře vybaven dvojicí pistolí, které si můžete vybrat. Užijete si hodně přestřelek s kotouly, skoky a zpomalením času. Ale Wanted nebude jen frenetickou akcí. Naopak, Grin pracují na propracovaném krycím systému. Ten je do značné míry automatizovaný a v příhodných chvílích umožňuje efektní přebíhání z jednoho krytu do druhého. A kromě střílení si užijete i bitek nablízko. Samozřejmě značně zjednodušených se dvěma údery pojících se do pohledných komb. Tato jednoduchost jednotlivých prvků zase tolik nevadí, protože dohromady by měly dát hodně variabilní hratelnost, obzvlášť když k nim připočítáte pasáže, kterými se budete muset proplížit.

Foto: Hratelně.cz

Největším příslibem je samozřejmě schopnost zakřivit dráhu letu kulky. Chce to jen trochu praxe a za chvíli budete střílet za roh na potkání. Za tímto účelem hra využívá pohledu z očí třetí osoby, takže kolem sebe docela dobře vidíte. Potom už stačí jen stisknout příslušné tlačítko, pohybem ovladače načrtnout dráhu letu, spustit akci a kochat se rag-doll smrtí nic netušícího nepřítele. Přestože se střílení za roh jen tak neomrzí, pojistili se tvůrci dalšími schopnostmi. Vystřelením dvou kulek, které se ve vzduchu potkají, vznikne například smrtící šrapnel.

Podle šťastlivců, kteří si mohli zahrát neveřejné demo, je Wanted až překvapivě uspokojivou akcí, a to si obyčejnými pistolkami. Když vystřelíte, nepůsobí to jako výstřel z kuličkové pistole, ale z pořádného kvéru, tedy s patřičným zvukem a zpětným rázem. A co teprve další automatické zbraně, jimiž v Grin nehodlají šetřit! Stejně tak zábavné je využívání krycího systému s tím, že můžete vykukovat přes překážku, i z jejích rohů, střílet naslepo nebo cíleně, popřípadě zariskovat a aktivovat speciální mód. Ten zpomalí čas, hrdina se napřímí a s vaší pomocí začne pálit po zvýrazněných terčích, tedy nepřátelích.

Foto: Hratelně.cz

Ale zapomeňte na to, že by vám Wanted dalo něco zadarmo. Střelbou obvykle nikoho netrefíte (na rozdíl od Gears of War 2). Slouží především k zatlačení nepřátel, abyste měli dostatek času k bezpečnému přeběhnutí k dalšímu, ohnisku bližšímu krytu. Pokud jste za překážkou a z druhé strany se nachází protivník, není nic lepšího, než vytáhnout nůž a v parádní animaci soka bodnout do krku. Jistě, je to pohled pro otrlé, ale právě tyto variabilní akce dávají Wanted šťávu a slibují více než další obyčejnou střílečku v pěkné grafice.

Je docela překvapivé, v jakém tichu Wanted: Weapons of Fate vzniká. Díky filmu jde o komerčně zajištěnou značku a po herní stránce vše vypadá parádně. Vlastní děj a využití filmové akce s několika doplňky, jako je krytí či plížení – to vypadá na víc než obyčejnou a odbytou hru podle úspěšného snímku. Vypadá to dokonce na konkurenci aktuálních next-gen akcí typu Gears of War 2 či Resistance 2.

 

Právě se děje

Další zprávy