Výhoda internetového marketingu? Lze změřit

Agentura Najisto
15. 8. 2013 12:00
Díky důkladnému měření budete vědět, zda postupujete správně
Kolik internetový marketing zasáhl zákazníků? Vše lze přesně změřit.
Kolik internetový marketing zasáhl zákazníků? Vše lze přesně změřit. | Foto: Thinkstock

Internetový marketing má oproti jiným tradičnějším formám propagace vašich služeb jednu obrovskou výhodu.

Skoro vše si můžete změřit, vyhodnotit a rozhodnout se, jak budete postupovat dále.

Proč měřit? Zjistíte, jestli vaše metody fungují

Díky důkladnému měření budete vědět, zda postupujete správně. Dozvíte se, zda vaše metody fungují a zda v tom, co děláte, máte pokračovat, nebo zda je potřeba něco radikálně změnit, abyste dosáhli lepších výsledků.

Správné měření vám dodá data, která vám po důkladné analýze pomohu určit směr, kterým by se váš web měl dále rozvíjet, aby vám přivedl co nejvíce platících zákazníků.

Měření vám pomůže odhalit nedostatky a chyby na vašem webu, které odrazují vaše návštěvníky od čtení a nákupu. Díky tomu budete moci tyto chyby napravit a zvýšit účinnost vašeho webu.

Nejpoužívanější? Google Analytics

Nejpoužívanějším nástrojem na měření webu je Google Analytics. Je to komplexní nástroj, který vám umožní změřit nejenom návštěvnost jednotlivých stránek, ale téměř cokoliv. Určete si vhodné cíle (tzv. konverze) a Google Analytics vám pomůže zjistit, jak dobře je váš web plní. Díky tomu objevíte nové způsoby, jak můžete vylepšit váš web.

Google Analytics se může na první pohled zdát zbytečně komplikovaný, ale nebojte se. Nastavit základní měření zvládne opravdu každý.

Po registraci vašeho webu do Google Analytics dostanete speciální kód, který je třeba vložit na všechny stránky vašeho webu, které chcete měřit. Měření probíhá automaticky a první data uvidíte již během pár hodin. Pokud sami netušíte jak na to, obraťte se raději na odborníky, kteří vám pomohou měření nastavit.

Měříte návštěvnost? Tak to je málo

Většina lidí se spokojí s denní či měsíční návštěvností webu. Vy byste ale neměli.

Pouhá návštěvnost je zoufale nedostatečná informace, která  vám toho moc neřekne.

Vždycky záleží na účelu, který má váš web plnit. Podle toho byste si měli stanovit cíle a rozhodnout se, které ukazatele budete měřit.

Co měřit u e-shopu?

Budete měřit především objednávky, tedy to, co vám přímo vydělává peníze.

Kolik procent z celkového počtu návštěvníků u vás nakoupilo? Jaká byla průměrná hodnota objednávky?

V které fázi nákupního procesu si to nejvíce lidí rozmyslelo a z vašeho e-shopu odešlo? Na které vstupní stránky vašeho e-shopu přicházejí lidé nejčastěji? Ze kterých stránek lidé odcházejí již po pár vteřinách?

Co měřit na firemní prezentaci?

Na firemní webové prezentaci skoro jistě neprodáváte své produkty ani služby přímo jako v e-shopu. Spíše se snažíte návštěvníky zaujmout. Upoutat jejich pozornost. Vzbudit v nich zájem o vaše produkty či služby a přivést je k tomu, aby si buď rovnou objednali nebo vás kontaktovali.

Měli byste měřit, jak dlouho zůstávají návštěvníci na vašich stránkách. Odcházejí dříve, než si stihli vše přečíst? Vylepšete obsah webu.

Měřte, kolik stránek každý návštěvník navštíví a pokud z vašeho webu lidé odchází po návštěvě jediné stránky, je třeba ji upravit a vylepšit.

I u firemní prezentace byste měli měřit konverze. Je obtížné změřit, kolik lidí vám na základě vašeho webu zavolá či pošle e-mail, můžete ale měřit, jaké procento návštěvníků vyplní a odešle kontaktní či poptávkový formulář. Tato akce již indikuje, zda web skutečně zafungoval nebo ne.

Stále nemáte tušení, jak s měřením vašeho webu začít? Chcete se hned od začátku vyhnout běžným chybám a chcete mít co nejrychleji relevantní data, která vám pomohou zvýšit účinnost vašeho webu? Obraťte se na zkušené odborníky v Agentuře Najisto, kteří vám pomohou měření správně nastavit a zrealizovat.

 

Právě se děje

Další zprávy