V Číně vede Samsung nad Applem

Adam Fiala
20. 3. 2012 2:21
Apple je v Číně oblíbenou značkou, Samsung ale prodává víc telefonů
Foto: Reuters

Jihokorejská společnost Samsung může aspoň jednou cítit pořádné zadostiučinění. Samsung sice neuspěl v Nizozemsku s omezením iPhonů a iPadů a prodeje nového iPadu budou asi lepší než u Galaxy Note 10.1, ale daří se mu v Číně. V rozrůstajícím se a sílícím regionu totiž prokazuje jasnou dominanci na trhu se smartphony.

Samsung prodává přes tři největší operátory

Pohyb na této rozlehlé a ošemetné půdě vyžaduje rozhodnost a schopnost menších obětí. I to může stát za tím, že se iPhony nedostanou k takovému počtu zákazníků čínských telekomunikačních služeb jako telefony Samsungu. Tato jihokorejská firma totiž uzavřela smlouvy se všemi třemi nejvýznamnějšími operátory na čínském trhu. Obyčejný čínský zájemce má tak větší šanci získat nabídku na takové véčko s dotykovým displejem Samsung SCH-W999 než na iPhone. Apple má zatím dlouhodobě uzavřenou smlouvu s třetím největším operátorem China Unicorn a před nedávnem se spojil s China Telecom, dvojkou na trhu, jejíž služby využívá 129 milionů lidí.

Applu schází nejdůležitější

Applu chybí dominantní hráč čínských telekomunikací, kterým je China Mobile s víc než půl miliardou zákazníků. Uzavírání dohody mezi takovými giganty není jednoduchá věc. Každý chce získat co nejvíc. Ovšem Samsung drží 24,3 procenta trhu, což je trojnásobek oproti 7,5 procentům Applu s iPhony. Mohl by tak mít zájem něco obětovat, aby potenciální trh dobyl. Rozhodně to ale nebude podíl na zisku z App Storu, na němž se prodávají mobilní aplikace. China Mobile by měl právě zájem na tom něco trhnout z této služby, a to Apple zatím odmítá a vyjednávání jsou na mrtvém bodu. Není to jediný problém Applu v Číně. Bojuje zde i s uznáním licence na značku iPad.

 

Právě se děje

Další zprávy