Tomb Raider: Anniversary návod 3. díl

Lukáš Bašta
29. 6. 2007 0:00
Konečně poslední díl našeho návodu!

A je to tady, poslední část našeho návodu. Pokud jste měli problémy již v minulých lokacích a trhali jste si vlasy, když se vám nějaký skok potřicáté nepodařil, raději už snad Anniversary dál nehrajte, protože to, co nás zdrželo v našem návodu, byla právě neuvěřitelná náročnost některých úkonů, které je nutné opakovat doopravdy mnohokrát. Zvažte tedy své psychické zdraví a jinak můžeme jít na to.

Také čtěte:
Tomb Raider: Anniversary návod 1. díl
Tomb Raider: Anniversary návod 2. díl
Tomb Raider: Anniversary speciál

Doly Natla
Lara vyplave v jeskyni s vodopádem, právě za ním je cesta, kterou se vydáte. Skočíte na hrazdu, z ní na římsu a pak na visící bednu. Po ní vyšplháte co nejvýš, skočíte na další a z ní rovnou na provaz, kterým se zhoupnete na římsu vedle vodopádu. Odtud skočíte na cestu a jdete dál.

Dostali jste se do dolů a potřebujete najít tři barevné pojistky - červenou, zelenou a modrou. Klíčem bude postupná manipulace s jeřábem. První, červenou pojistku, najdete, když se vydáte cestou doleva až na samotný konec. Leží na nákladním vozíku. Vraťte se zpátky do kontrolní místnosti, pojistku zapojte a zmáčkněte tlačítko, tím se jeřáb pohne a uhne vám nákladem. Když tedy přisunete bednu k domku a vylezete na střechu, můžete skočit do výklenku a vydat se chodbou, kterou v podstatě oběhnete celou jeskyni a vylezete na jednom z rozbořených dřevěných ochozů. Bednu klidně shoďte (když spadnete, vylezete díky ní snadno nahoru) a skočte na další ochoz. Z něj pak na nižší římsu a pak přeskákejte vedle, abyste skočili na další dřevěnou plošinu. Z ní pak skočíte na další, která křižuje koleje a jde až za plot. Tam ostatně najdete zelenou pojistku. Stačí se jen zhoupnout kotvou a odrazit se od stěny na římsu a na žebřík, abyste se dostali ven.

Běžte zpět, zapojte zelenou pojistku, čímž otočíte celým jeřábem. Je ještě nutné zmáčknout červené tlačítko, aby se náklad pohnul k bednám a vy jste na něj mohli vyskočit. Odtud pak ladně hupnete na další ochoz a vydáte se tunelem na cestu. Zabočte první vpravo a slezte po dvou žebřících. Vzadu v místnosti pak najdete modrou pojistku (je to ta samá místnost, nad kterou jste před chvíli letěli s kotvičkou a zelenou pojistkou). Abyste se dostali pryč, musíte se opět vrátit na svah a z něj se rychle odrazit na důlní zařízení. To přeručkujete, skočíte na trubku, po ní vylezete nahoru a rychle skočíte opět na zařízení, zase přeručkujete a odrazíte se vzad na římsy, po nichž vylezete do výklenku. Z toho pak skočte do tunelu, kterým jste přišli a vraťte se zapojit modrou pojistku.

V kontrolním centru nastavíte jeřáb tak, aby se opět objevil nad domkem a modrým tlačítkem náklad spustíte, čímž zboříte střechu. Když do něj vlezete, konečně máte zbraň, proto se vraťte k důlním vozíkům, kde jste našli červenou pojistku a rozstřílejte okna u tamní místnosti. Z vozíku do ní pak skočte a zmáčkněte tlačítko, které přehodí koleje a vy se tak s vrtákem vydáte na cestu. Tu vám sice zkomplikuje první žoldák a animace, ale to není nic, s čím byste si neporadili. Proto opět aktivujte modrý panel, bariéru odstraňte a vrtákem nechte zničit dřevěnou bariéru, za kterou vás čeká opičí dráha. Po jejím překonání se dostanete k samotné pyramidě. Abyste otevřeli její vchod, musíte přeskákat označené sloupy na její stěně a pak zatáhnout za páku v horním výklenku. Toho docílíte tak, že vylezete po skále vlevo a budete přeskakovat po jednotlivých špičkách.

Velká pyramida
Seběhněte dolů, vystřílejte to tam, pak se vraťte zpátky na začátek místnosti a vylezte o patro výš. Proběhněte to dále a pak vyhopsejte místností nahoru - teď přichází ta horší část. V místnosti jsou postupně terče, které po několika výstřelech vysunou oka pro kotvu. Vy tedy musíte skočit na sloup a z něj se zhoupnout na další dříve, než oko zajede. Počítejte také s tím, že se objeví nejprve po jedné a pak i po dvou létajících nepřátelích, které musíte zabít. Takhle uděláte první dvě plošiny a na třetí začne již situace houstnout, protože je nutné překonat dvě hrazdy, skočit zpátky na sloup, zhoupnout se, znovu se chytit za další oko a opět se zhoupnout, abyste se dostali na další sloup a z něj na plošinu.

To jste již skoro nahoře. Musíte jen překonat a přehopsat přes dvě hrazdy, abyste se dostali na předposlední balkón a z něj se zase budete muset dvakrát zhoupnout kotvou. Gratuluji, konečně tuhle pasáž máte za sebou. Projdete chodbou dál a dostanete se do místnosti s otočným mechanizmem uprostřed, kde se objeví Lařino zlé já. To dělá všechno jako Lara, takže když se jej pokusíte zabít, umře i vaše hrdinka, proto je nutné využít léčky. Otočíte mechanizmem tak, aby se vysunuly dva panely pod dvěma žebříky. Vydáte se k tomu na své straně (ta odkud jste přišli) a přeskočíte na můstek s propadlem, které zatím není funkční, to aktivujete až pákou u dveří. Když tedy rychle seskočíte dolů a opět otočíte mechanizmem, vysunete platformy a dostanete se díky nim na protější můstek. Pokud se to povede přesně, Lařino pekelné dvojče skočí přímo do díry s lávou.

Pak jen doběhnete na konec, zatáhnete za páku, čímž se vám otevřou dveře na prvním mostě a vy tak můžete jít dál. Tady již jen čeká poslední nástraha, kdy musíte zatáhnout za dvojici pák na pravé a levé straně, přičemž na oboje musíte přeskákat pohyblivé válce. Tím se vám otevřou vrata do dalšího levelu.

Poslední konflikt
Poslední úroveň začíná soubojem s bossem - přerostlým mutantem na jedné z plošin. Fígl je opět v tom, že musíte využít úskoků a ultimátních zásahů, čímž ho z plošiny postupně shodíte. On se však chytne a proto je nutné mu ustřelit jednu ruku - zase rána, která ho omámí a vy mu jí odstraníte několika dobře mířenými ranami z brokovnice. Pak již není problém shodit ho dolů, když se drží jen jednou rukou plošiny, které taky dáte několik dávek. Projdete tedy dveřmi a následuje další opičí dráha, tentokrát nad tekoucí lávou, kdy musíte skákat z plošiny na plošinu, pak na sloup a z něj opět na plošinu. Na té je páka, s jejímž stažením se dáte do pohybu, vaše pozice začne zajíždět, přičemž ta protější se dá do protipohybu a vyjíždí, vy najdete vhodný okamžik, kdy jsou si nejblíže a skočíte.

Projdete do místnosti s další pákou, po jejímž zatažení se dveře, jimiž jste vstoupili, zavřou, a naopak se otevřou další vedoucí do místnosti s bazénem. Tam je úkolem postupně aktivovat několik zařízení - kamenů, které odsunou všechna vrata v podvodním tunelu a vy budete skrze něj moct proplavat pryč. První dva zvládnete hravě, protože jsou ve stejné místnosti, kvůli třetímu se však budete muset už trochu proběhnout. Nejdříve skočíte do vody, kde najdete páku, s jejíž aktivací se vám vysune plošina na jedné ze stěn. Díky té vylezete do výklenku nad ní, jenž byl před tím nedosažitelný. Prolezete dále do další místnosti, kam zároveň shodíte železnou klec. Ta vám poslouží, abyste se dostali na kamenný sloup kousek vedle a z něj na další plošinu. Z té skočíte na římsu u stěny, kterou přeručkujete. Dávejte si však pozor na horkou páru, která tam pomalu sálá z průduchů. Pak se zhoupnete kotvou na protější stěnu a opět přeručkujete římsu až pod další výklenek. Do něj vlezete a dostanete se do místnosti s posledním kamenem, za který se pověsíte.

Pak klidně přeskákejte napadané kamení a skočte do vody. Takhle jste se dostali k další řece horoucí lávy, kolem které proskáčete dál až k lávopádu, z něhož skočíte na žebřík vpravo. Zde využijete další průduchy s párou nalevo. Pak skočíte na římsu a z ní na další, čímž se dostanete na levý břeh. Pustíte se o úroveň niž, skočíte vzad a tak se dostanete dolů k lávě na několik plošinek, které rychle přehopsáte. Z poslední opět na protější římsu, pak na další a odtud na sloupy uprostřed lávy. Odtud na hrazdu, další plošiny, které pomalu pohltí láva až se konečně dostanete na žebřík. Právě ten vás dovede do místnosti, kde je poslední souboj s hlavní bosskou - Natlou.

Ten je rozdělen na dvě části. V první je nutné Natle jen ublížit, takže do ní palte vším, co máte v baťohu a vyhýbejte se jejím útokům, dobré je schovávat za sloupy. Když se Natla dostane na polovinu životů, spustí se druhá část souboje. Zde opět musíte využít bullet-time, kdy Natlu střílením naštvete, ona se na vás rozeběhne a vy jí dáte bolestivý zásah, kdy padne na kolena. Pak je důležité dostat se jí do zad a střílet po svítivé věci mezi jejími lopatkami. Až její životy padnou na nulu, přijde akční animovaná sekvence, kdy Natlu zabijete padajícím pilířem. Lara pak uteče, skočí do vody, doplave k lodi a pokocháte se pohledem na vybuchující pyramidu. Gratuluji, dohráli jste Tomb Raider Anniversary. Teď si spočítejte, jak dlouho vám to trvalo

Croftovic panství
Sídlo rodiny Croftů, kde Lara momentálně žije, slouží jako tréningový level, kde však musíte splnit několik úkolů, během nichž posbíráte celou svoji výbavu, která vám na cestách přijde tak vhod. Není nutné všechny věci dělat ve stejném sledu, jak tady píši, nicméně se přitom nejméně naběháte. Jako první vezměte jednu bednu v obývacím pokoji s krbem a postavte ji na tlačítko v zemi, tím se otevře tajná skrýš za krbem (až se zapne voda, oheň uhasíte a šíp, který je tam schovaný použijete v bludišti u sochy). Pak vyskáčete po bednách, přeručkujete po obraze a na další hromadě beden objevíte ozubené kolo.

Pak se vydáte do svého pokoje (po schodech vlevo, zadní dveře), kde zatáhnete za dvě sochy, čímž se vám otevře tajná skrýš s vaším deníkem. Odtud pak do knihovny (dveře u schodiště), kde zatáhnete za jednu z knih, která vám otevře tajnou skrýš s mapou zahradního bludiště. Tam vyběhnete o patro výš, kde opět zatáhnete za knihy, čímž se otevře místnost se zbraněmi. Pak se vrátíte ke schodišti v knihovně a z patra skočíte na obraz na stěně vedle pracovny. Ten odhalí terč, který otevře tajnou chodbu do další místnosti. Cestou narazíte na prázdný kbelík, jenž se bude hodit později. V další místnosti s knihami vyběhněte do patra a tam rozbijte pravou vitrína. V ní najdete kousek slunečních hodin, které vám pak otevřou cestu k bludišti. K tomu je ještě nutné znát správný čas, ten najdete v pravé knize u okna (nicméně je to 11-2-7). Zde pak vypnete alarm a vyjdete dveřmi ven.

Vyběhněte tedy do zahrady ke kovové konstrukci od slunečních hodin, použijte šíp a nastavte vyčtený čas. Tím se rozsvítí světlo a vy můžete vlézt do bludiště. Podle mapy se naučte cestu, abyste se dostali ke dveřím do středu bludiště, kde je postavená fontána a sousoší. Tam najdete užitečnou kotvičku, s níž rovnou utrhnete panel od mechanizmu fontány. Do něj pak vložíte ozubené kolo, které jste našli na začátku. Kotvou také otevřete bránu, takže již nebudete muset bludištěm znova bloudit. Abyste našli hasák na opravení vody, musíte doběhnout do tělocvičny - klidně utíkejte rovnou k žíněnce číslo tři (předchozí dvě vás zavedou akorát k artefaktům). Z ní skočte na skálu, vyskákejte nahoru a odrazte se do rohu. Z něj přelezte na druhou skálu a tu obručkujte v polovině až nad bazén. Odtud se zhoupněte kotvou a vlezte do výklenku, kde aktivujete tlačítko, jenž vám otočí jednu hrazdu. Skočte dolů a vylezte zase na tu samou skálu, odkud jste se zhoupli k tlačítku. Místo toho, abyste ji obručkovali, skočíte vzad na jednu hrazdu a z ní na druhou. Z té pak na tyče od stropu a z nich konečně na můstek, kde nářadí najdete.

Pak tedy utíkejte na zahradu a proběhněte až dozadu do rohu, kde nalezeným klíčem pustíte vodu do trubek, což poznáte na umyvadlech, v nichž si necháte naplnit onen kbelík. Další vaše kroky budou směřovat do obývacího pokoje, kde vodu nalejete do krbu a vezmete z něj zlatý šíp. Pak jděte do rozestavěné místnosti s bazénem a hned vpravo u dveří kotvou stáhněte kopí u sochy. Bordel s trčící trubkou zase přitáhněte mezi dvoje lešení, abyste po tom mohli časem ladně přeskočit. Pak ještě rozstřelte šikmou plošinu, která se tímto uvolní a opičí dráha je připravená. Doběhněte doprava dozadu, vylezte na bedny a skočte na hrazdu z lešení, z ní na římsu od balkónu, kterou přeručkujete, opět na lešení, skok vzad na další lešení a vylezte nahoru.

Skočte na kopí a z něj do výklenku. Tam posuňte vozík s trubkami na kulaté tlačítko vedle sochy. Tu otočte, aby se její kopí s trubkou křížilo. Tím se vám odhalí terč, po jehož zásahu odstraníte jednu mříž v tunelu mezi bazény. Také rozstřelte lano, které vede k soše střelce, jenž visí ve vzduchu. Pak se vraťte na začátek a přeskákejte zase celou cestu jen s tou výjimkou, že již nepůjdete na kopí, ale na tyč mezi lešeními. Tudy se dostanete do protějšího výklenku místnosti. Kde rozstřelíte další lano k soše.

Pak kotvou strhněte kouli a opět ji dovalte do pozice vyznačené na zemi, čímž odsunete poslední mříž v tunelu mezi bazény. Pak vyskočte na kývající se dřevěnou desku, z níž, když přeběhnete na konec, budete moci skočit na další lešení. Díky tomu se dostanete na balkón, po němž jste již dvakrát lezli. Tam ostatně najdete i poslední lano k soše, jenž přestřelíte a socha spadne. Od ní si pak vezměte zlatý luk a vydejte se zpátky do bludiště. Zlatý luk a šíp pak dejte kamennému střelci do rukou a pákou zapněte mechanizmus, čímž se vám odhalí hrací skříňka. Vraťte se do obývacího pokoje a jděte do dříve zavřené místnosti (na schodech doprava, úplně dozadu). Tam vložíte hrací skříňku do přístroje, kde evidentně něco chybí. Toť vše.

Článek vyšel ve spolupráci s Gamepro.cz

 

Právě se děje

Další zprávy