Tomb Raider: Anniversary - čtyřky v akci

Alžběta Trojanová
25. 1. 2007 0:00
Prsa velikosti D, lýtka jak profesionální fotbalista a vždy dokonalý cop - snad netřeba představovat, kdo se vrací na scénu!
Foto: Hratelně.cz

Jedna dekáda, to už je v podstatě pořádná doba. Většina z nás, když slavila svoje desáté narozeniny, nejspíš chodila do 4. třídy a lámala si hlavu maximálně tak násobením a dělením zpaměti. Těžko říct, jestli Laru Croftovou právě teď trápí matematika, jedno je ovšem jisté - ke svému kulatému výročí dostane místo šlehačkového dortu zatraceně vypečený remake dnes již naprosto legendárního prvního dílu akční adventury Tomb Raider. Vcelku nevídaná věc, která ale, přiznejme si, trochu páchne vyčuraností ze strany vydavatele. Ten, pravděpodobně moc dobře si vědom, že jeho počínání vypadá, jako by šlo o prachobyčejnou vykrádačku, sype na nás tuny lákavých informací. Pod jejich tíhou se pak nelze ubránit myšlence, že tohle opáčko bude stát za to.

Foto: Hratelně.cz

Lara není lama
Základní kostra příběhu se opírá o děj původního Tomb Raidera. Lara je najatá bohatou obchodnicí Jacqueline Natlou na expedici do Peru. Právě tady se má nacházet jedna ze tří součástí podivného talismanu Scion, který dosahuje ohromné síly. Jakmile však naše hrdinka svou misi úspěšně dokončí, ukáže se, že ne všechno je tak prosté a že paní Jacqueline Natla je ve skutečnosti pěkná mrcha. Nezbývá než zjistit, proč ji tahle madam podrazila a co za tím vší vězí. Scénář zní zatím nachlup stejně jako jednička, avšak tvůrci se kasají, že se dočkáme i některých drobných změn, jež si postupem času zasloužily být přetvořeny. Co přesně tím myslí, však tají přísněji než oblast 51. Pokud bychom ale mohli stále počítat s původní verzí, čeká nás kromě zmiňovaného Peru návštěva Řecka, Egypta, Itálie nebo Atlantidy. Všechny lokace by měly místy skutečně připomínat jedničku, aby si kdejaký nostalgik mohl postesknout, ale jinak budou podstatně rozšířenější a značně pozměněné v rámci nového rázu hry, takže k jejich překonání by mělo vést i vícero cest.

Foto: Hratelně.cz

Jaké si to uděláš...
V jakém duchu se hra ponese napoví už to, kdo na ní právě pracuje. Nejprve se zdálo, že výročního Tomb Raidera budou mít na triku hoši ze studia Core Design, kteří stáli u Lařina zrodu a nakonec i pádu, díky absolutnímu fiasku The Angel of Darkness. Šanci na to, ještě jednou ukázat, co v nich je, ovšem velmi rychle ztratili. Společnost Eidos poměrně bystře upozornila veřejnost, že remake nebude dělat nikdo jiný, než osvědčení Crystal Dynamics - čili přesně ti lidé, co prsatou krasavici oprášili a zvedli ze země díky poslednímu titulu Tomb Raider: Legend. Je to chytrá volba. V Crystal Dynamics totiž pracuje Toby Gard, člověk, který stál právě u zrodu této série, takže nejpovolanější z nejpovolanějších (jen to nečtěte nejpovolnější...). Další plus je, že výroční díl poběží na stejném enginu, jako ten předchozí, programátoři tak budou mít Lařin zdrojový kód prohmataný skrz naskrz a mohou z něj nyní vymáčknout mnohem více. Schválně jak to dopadne, přeci jen slečna Croftová posledně nabyla trochu víc na akčnosti a potratila klasického luštění hádanek v tom pravém adventurovém stylu. Sice to u téhle novinky údajně neplatí, ale kdo těm zpropadeným PR má věřit, že?

Mé umění kung-fu je lepší
Ve staronovém pokračování Laru opustí její dva přátelé na telefonu, stejně jako všechny ty úžasné moderní vychytávky, jako PDA a podobně. Do vínku tak dostane aspoň vystřelovací hák, se kterým se může dostat přes propasti, a především nejrůznější vylepšené pohyby, o nichž se Croftové před deseti lety ani nesnilo. Nemáme teď zrovna na mysli nějaké rytmické kývání pánevní oblastí (tedy máme, ale to do preview asi moc nepatří), jako spíš třeba balancování na velmi úzkých římsách nebo zpomalovačky a akrobatické kousky během přestřelek. Co se týče návaznosti na klasiku, můžeme počítat se vší tou starou havětí jako vlci, netopýři nebo dinosauři, v čele s oblíbeným T-Rexem, který se mihl už v traileru. Bohužel, lidských nepřátel se nedočkáme. Fanoušky pak jistě potěší přítomnost známého otáčecího menu nebo znělky při nalezení tajné místnosti.

Foto: Eidos

Hranatá není cool
Vše zatím vypadá velmi lákavě. Akční adventura, Lara v novém kabátku (grafickém, jinak má oháknutý dnes již klasický neoprének), přesto se vším všudy, co jsme měli rádi a co jí vystřelilo mezi nejznámější herní ikony i na stránky Playboye. Zní to, jako by se nám chystali naservírovat archivní víno v moderní designové láhvi. Oproti Legend hra překvapivě není plánována na nějakou z konzolí nové generace, ale naopak na klasiku v podobě PC, PlayStation 2 a PSP, čemuž ve výsledku odpovídá i grafické zpracování ochuzené o některé Legendární vychytávky. Na tyto platformy pak vyjde již v dubnu tohoto roku. My tak můžeme jen doufat, že všechno dopadne, jak má, a taky, že remaku neunikne ani populární Nude Raider mod. Přeci jenom není lepší demonstrace pokroku v technologiích než na ladných Lařiných křivkách...

 

Právě se děje

Další zprávy