StarCraft 2 - intergalaktické memento

Josef Matějka
26. 5. 2007 0:00
Před týdnem byla očekávaná hra ohlášena a my vám nyní předkládáme podrobné preview.
Foto: Hratelně.cz

Je mezi vámi čtenáři někdo, kdo by kdy neslyšel o StarCraftu? Jen se nebojte přihlásit, nikdo se vám smát nebude. Do toho. Ty Pepíčku? Ale no tak, nedělejte si z něj srandu - Pepíček nemůže za to, že posledních 10 let strávil na pólu mezi tučňáky.

I takto by se dala uvést hra, jež svou celosvětovou popularitou směle konkuruje i Bradu Pittovi a to je pořádný fešák. K tomu nyní, po letech tvůrci ohlásili i jeho pokračovatele (nikoli Pittova, nýbrž Starcraftu), Starcraft 2. To doslova otřáslo celým herním světem, který pár hodin nato obletěly obrázky i videa z připravovaného bestselleru (i kdyby hra stála za starou belu, prodávat se bude).

Foto: Hratelně.cz

V tajnosti je přitom projekt ve vývoji již od roku 2003, kdy byl vydán další megahit: datadisk k WarCraftu 3: The Frozen Throne. Až nyní však Blizzard poodkryl pokličku a nechal nás nahlédnout do jeho mixážního kotlíku. Příběh nového StarCraftu začíná nějaké čtyři roky po událostech, jichž jsme byli svědky v datadisku StarCraft: Brood War. Rasy zůstaly zachovány. Setkáte se tak jak s Terrany (lidmi), tak tajemným národem Protoss či se slizkými cizáckými Zergy. Každá z frakcí má přitom svého vlastního vůdce. Za Terrany je to zdatný Jim Raynor, za Protossy osvícený Zeratul a za Zergy "kdysičlověk" Kerrigan.

Foto: Hratelně.cz

V průběhu hry se postupně podíváte do mnoha nových světů a oblastí, navštívíte tak jak domovskou planetu Zergů, tak sídlo Protossů či základnu lidí. Dodejme, že ve hře narazíte, kromě zmíněných, i na další rasy, například mimozemské spojence Protossů, národ Xel'Naga. Tvůrci však odmítli prozradit bližší detaily o příběhu, aby tím zbytečně neochudili potenciální "plejery". Styl hraní by měl zůstat velice podobný, a příliš se od prvního dílu nediferenciovat. Každá jednotka tedy opět bude mít své silné i slabé stránky, a na řadu tak kromě tupého klikání (což je případ mnoha real-time her) přijde i opravdová strategie - časování nebo volba jádra invazní armády budou alfou omegou a s pouhým "naklikej-si-vojáčky-a-pošli-je-na-nepřítele" dlouho nevystačíte. Samozřejmostí bude paleta zbrusu nových jednotek (například Mateřské lodi u Protossů), zůstane však zachována i většina ze starých známých. Zajímavý je také maximální počet 300 jednotek na obrazovce v daný moment. Budeme se tak moci stát svědky monumentálních vesmírných bitev.

Foto: Hratelně.cz

Lidem, kteří si (jako já - pozn. autora) libují v piplání jednotlivých hrdinů, ve stylu WarCraftu 3, nejspíš zbudou oči pro pláč. Pokud ovšem nevezmou zavděk jednou z mnoha specialit, které mohou v průběhu hry využít. Půjde tedy o jakési "instanty", které jsou k vidění i v jiných RTS strategiích, kdy můžete třeba vypustit atomovou bombu či odkrýt kousek mapy. Grafická stránka je, jak je Blizzardím dobrým zvykem, opět na špičkové úrovni. Alespoň máme-li soudit z okolo se povalujících obrázků a in-game videí. K tomu přidejte kvalitní ozvučení a skvělou atmosféru, a můžeme se těšit na mnoho bezesných nocí ve svitu monitoru. Zajímavé je, že hra v současnosti nepodporuje DirectX 10, to se však může ještě před vydáním změnit.

O hře více hráčů toho prozatím moc řečeno nebylo. Jisté však je, že vše pošlape přes Battle.Net, jako u většiny her firmy Blizzard. Součástí StarCraftu 2 bude rovněž editor map (to kdyby vás náhodou omrzely ty "normální"). V současnosti je hra plánována čistě pro PC. Datum vydání prozatím nebylo specifikováno, je však pravděpodobné, že si ještě nějakž ten pátek počkáme. Vše však nasvědčuje tomu, že půjde hru velice kvalitní. Nabízí se však otázka, co, vyjma audiovizuální stránky, vylepšit na něčem tak skvělém, jako je původní StarCraft...

Více o rase Protoss se dozvíte zde!

 

Právě se děje

Další zprávy