S.T.A.L.K.E.R. ve vašem mobilu!

Martin Havlíček, MobilHry.cz
5. 4. 2007 0:00
Co strčit celou tu radioaktivní Zónu do kapsy u riflí a vyrazit na čerstvý vzduch?
Foto: GSC

Zde nejdete náš S.T.A.L.K.E.R. speciál!

Ještě několik týdnů po odhalení se hra S.T.A.L.K.E.R. topila v moři nezájmu. Pak ale začaly vyplouvat na hladinu nové screenshoty, informace a sem tam nějaký videoklip, a už bylo jasné, že půjde o hit. Po mnoha měsících neustálého odkládání však nadšení pomalu vyhasínalo, až bylo znovu zažehnuto oznámením konečného termínu. Stalker je tady a nezklamal a nebo lépe - v lecčems zklamal, ale i tak je to výborná hra. Brzy bude k mání i na mobilech!

Foto: Aktuálně.cz

Akční střílečka inspirovaná slavným dílem bratří Strugackých, knihou Piknik u cesty, je situována do tzv. Zóny, oblasti kolem černobylské jaderné elektrárny, která - více než dvacet let po nešťastné havárii - začíná opět zajímat vládu a nezávislé vědce. Důvodem jsou mimo jiné tajemné výbuchy, které se odtud ozývají. Okolí elektrárny je uzavřeno armádou a oficiálně se tam nikdo nedostane, proto se věda spoléhá na tzv. stalkery, kteří se na vlastní riziko vydávají do Zóny za sběrem artefaktů, jež pak "venku" výhodně prodávají. Jedním z těchto stalkerů je i hráč a brzy pozná, že Zóna není hlídána jen tak ze špásu. Vedle zrůdných mutantů všech tvarů a velikostí na něj zde číhají také atmosférické anomálie a další a další podivnosti.

Všechny tyto informace kolují internetem již měsíce. Skutečnost, že hra vyjde i v podobě pro mobilní telefony je ale žhavou novinkou. O "kapesní" zpracování se postarají ukrajinští Qplaze a nutno podotknout, že se úkolu zhostili zodpovědně. Nepůjde totiž o žádnou triviální "hopsačku", ale o plnohodnotnou 3D first-person střílečku.

Foto: Qplaze

Engine je však prý natolik vymakaný, že hru rozběháte i na levnějších modelech mobilních telefonů. Reklamní blábol, pomyslí si každý (z povahy pesimistický) hráč. Faktem však zůstává, že většina již vydaných her od Qplaze tuto podmínku splňuje a všechny (včetně Stalkera) běží na stejné technologické bázi.

Grafiku bychom měli, ale co další stránky hry? Základem kvalitní hratelnosti by měl být realistický soubojový systém, který si zakládá na modelu zásahových zón (hra např. zaznamená rozdíl mezi zásahem do hlavy a do nohy) a bohatém zbraňovém arzenálu, který vzhledem i vlastnostmi odpovídá své předloze z reálného světa. Jestliže jste nadávali na nepřesnost zbraní v PC verzi, budete proklínat i kapesní edici hry.

Obsahově bude Java hra shodná s PC pouze částečně (známá místa, postavy), a tak nelze mluvit o "konverzi, ale spíše o alternativě. Vydání je naplánováno na září.

Článek ve spolupráci s portálem MobilHry.cz, kde také najdete další obrázky

 

Právě se děje

Další zprávy