S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - nyní poněkud příběhově

Karel Kreml
14. 8. 2008 0:00
Chvíli před vydáním se v našem preview zaměříme na příběh a novinky.
Foto: Hratelně.cz

Skoro to až ,,práská dveřmama", jak jsou někteří z řad hráčů nadrženě chtiví po stále nových a nových informacích z jejich oblíbených titulů. No a jak to bývá zvykem, jejich nářky je nutno splnit, a to bez nároků na oddychový čas a výmluvu, že prostě nic nového není. Nicméně nový S.T.A.L.K.E.R. už je za dveřmi. Za dveřmi, které jsou sakra blízko naším počítačovým chlívečkům. Tak blízko, že by při jejich prudkém otevření mohlo dojít k poničení křehkých prasátek, co jsou ve chlívečcích uzavřena. Je tedy třeba se předem řádně připravit. A to by teprve byla mela, kdybychom na tuhle gamesu nenašli před jejím vpuštěním do supermarketů něco nového!

Foto: Hratelně.cz

Spousta nevysvětlených otázek, zvratů a záhad. Taková je dosavadní bilance provařeného (rozumějte: propařeného, dohraného) předchozího titulu S.T.A.L.K.E.R. : Shadow of Chernobyl od stejného vývojářského studia, vlastním jménem GSC Games World, které bude mít na svědomí i připravovanou hru s podtitulem Clear Sky, o které je právě nyní řeč. V minulých měsících jsme vám přinesli nejedno výživné preview právě na tohle téma, ovšem jak čas běží a datum vydání se kvapem blíží, na povrch prosakují další a další informace. Pojďme si ale nejdříve shrnout, co vlastně budeme vůbec hrát.

Konec je teprve začátek

Foto: Hratelně.cz

Budeme mít tu čest se hrou, která bude navazovat na příběh té minulé, nicméně ne na konec, ale ještě nějakou tu dobu v minulosti, tzn. rok před začátkem samotného příběhu hry S.T.A.L.K.E.R. : Shadow of Chernobyl. Stručně řečeno, v SoCh jsme byli svědky všudy přítomné radiace a oblíbených ,,prasopsů", a ani tentokrát tomu nebude jinak (tedy možná až na ty prasata zkřížené se psy, ty už nyní vypadají trochu jinak), jelikož motiv a stěžejní prvky hry zůstanou na stejném místě. Plnili jsme zadané úkoly od různých frakcí, nasazovali pro ně život a tím jsme se u nich na pomyslném žebříčku reputace nadhazovali stále výše a výše. A nyní to budeme dělat také, nicméně s jiným hlavní hrdinou a s poněkud jinou technickou parádou.

Původní záměr autorů byl dosadit na hlavní místo obyčejného (kdy nebyl hlavní hrdina nějaké hry neobyčejný?) vojáka, který bude příběhem proplouvat jako kapr na vyjetém oleji. Nicméně podobné plány byly záhy změněny; do hlavní role byl frknut Scar. Jeden z dalších ošuntělých bojovníků, místním slangem stalkerů, jehož primární náplní dne je sbírat artefakty, putovat po nebezpečné Zóně a tak nějak víceméně přežívat v oblastech, které byste v letácích cestovních kanceláří rozhodně nenašli.

Workoholismus se vetře všude

Foto: Hratelně.cz

Samozřejmě i on je kvůli přežití nějakým způsobem nucen aktivně pracovat. Přijme tedy na místní poměry lukrativní nabídku a vydá se s týmem vědců do samotného nitra zóny. Ale co čert nechtěl, jejich výprava se setkala s nemilým jevem lidmi zničené přírody. V neprostupné džungli se náhle změní barva nebe na výstražně červenou a celé okolí je ozářeno jasným světlem (ti, kteří hráli minulý díl, ví, že výpravný tým byl zasažen ,,blowoutem", tedy velkým množstvím silného záření, jež obvykle zabije vše, co mu stojí v cestě). Nikdo z nich to nepřežije. Nikdo, až na Scara.

První, co jeho unavené oči spatří, je tábor frakce s trefným názvem Clear Sky. A právě zde započne hráčské snažení. Od místních se dozvídá, že za nemilé a časté blowouty může Strelok, chlápek, který se snaží přiblížit k reaktoru a tím vytváří na okolí zmíněnou paseku. A tak Scarovi nezbude po urychleném zaúkolování nic jiného, než Streloka najít a zneškodnit. Sami jistě víte, že to nebude tak jednoduché, jak to zprvu vypadá.

Blowouty budou dopředu hlášenou akcí, před kterými se bude třeba schovat do nějakého úkrytu. A vzhledem k tomu, že Zóna do vínku dostane kompletně přepracované známé oblasti a také pět úplně nových areálů, rozhodně to nebude nic těžkého. Značnou novinkou bude systém sbírání artefaktů. Ty již nyní nebudou k nalezení všude možně, ale většinou na zasloužených místech, například uprostřed anomálií, kam nebude zrovna jednoduché se dostat. Zato již budou použitelnější a hlavně efektivnější.

Foto: Hratelně.cz

Frakcí opět habaděj

Ve hře bude figurovat celkem pět frakcí včetně Clear Sky. Každá z nich řeší vždy jiné problémy, a tak po jejich splnění nebude problémem se k nim přidat. Když se vám podaří pro nějakou frakci například získat vesnici banditů, automaticky vyšlou posily, které ji obsadí a do budoucna ochrání. A protože všechno souvisí se vším, čím více území (vše je sledovatelné na příručním PDA) pro určitou frakci zaberete a uděláte jí tak silnější, tím budou i věci u místních překupníků lepší.

Další novinkou je způsob cestování na větší vzdálenosti, ne nepodobný tomu, co známe třeba z Oblivionu. V každém lidmi obydleném tábořišti bude i tzv. průvodce, díky kterému je možné dostat se na hony vzdálené území během pár chvil, nicméně na úkor nepřetržitého děje, jelikož tímto zlepšovákem přibude nahrávacích obrazovek. K dispozici budou i mechanici, kteří vám budou schopni opravit oblíbenou zbraň a ještě ji třeba i trochu vylepšit.

O grafické stránce by se dalo básnit donekonečna. Video ale řekne více, než tisíc slov, proto zavítejte na ukázku enginu.

Celkově vzato se bude na co těšit, fanoušci minulého S.T.A.L.K.E.R.A. si jistě mnou ruce již teď, natož po vydání, které je v Čechách plánováno na 25. den tohoto měsíce. Blowoutům a prasopsům zdar!

 

Právě se děje

Další zprávy