Spotify spolupracuje s Coca-Colou a pracuje na aplikaci

Adam Fiala
19. 4. 2012 14:07
Velké překvapení od Spotify se nekonalo, jde tu o spojenectví se značkou Coca-Cola
Foto: ČTK

Když Apple oznámí důležitou tiskovku, většinou z toho vzejde alespoň nějaký nový produkt jako tablet iPad či iPhone. Zvědavost samozřejmě budilo i pozvání zahraničních novinářů na akci od Spotify. Internetová hudební služba se snaží protloukat mezi konkurencí, a tak oznámila uzavření spojenectví s několika značkami jako McDonald´s nebo Intel pro americký kontinent a s Coca-Colou v celosvětovém měřítku.

Výrobce nápojů je tak nejdůležitější. Vzájemná podpora jednotlivých značek zvýší popularitu a povědomí o Spotify, zatímco Coca-Cola bude moci těžit z hudební platformy. Navíc se zúčastnění dočkali ujištění, že na mobilní aplikaci se pracuje. Specifický termín však není.

Dočkají se Čechy někdy Spotify?

Český posluchač si z toho ale nemusí dělat těžkou hlavu, Spotify je regionálně omezená služba, přestože nabízí dvojí druh členství, bezplatné s reklamou a placené služby bez inzerentů. Teprve loni v létě bylo Spotify zpřístupněno i americkým posluchačům. Způsobů, jak poslouchat na internetu streamovanou hudbu je mnoho, v rámci sociálních sítí začalo se sdílením hudebního zážitku MySpace a k dispozici jsou další portály jako Last.fm nebo Pandora.

Spotify se pokouší zvýšit vlastní podporu opožděným zavedením internetových widgetů Spotify Play Button, díky kterým lze na stránky umístit přehrávač s odkazem na stránky Spotify. Když však na něj narazí český uživatel, dostane se mu klasického upozornění, že pro český region má zakázaný přístup.

Facebook podporuje hudbu

Snazší cestu k hudbě má i uživatel sociální sítě Facebook. V rámci oficiálních profilů muzikantů a hudebních skupin tak přibylo tlačítko Přehrát, díky němuž se návštěvník dostane k široké hudební nabídce umístěné v internetovém prostoru. Facebook takto spolupracuje hned s několika službami, Spotify nevyjímaje, dále např. Deezer, Rdio či Mog.

Krom toho nabízí Spotify v rámci svého profilu Timeline poměrně kuriózní cestu do hudební historie. Návštěvník se dozví, kdy vyšly důležité hudební nahrávky, kdy došlo k narození velkých hudebníků a kdy se udály podstatné události.

 

Právě se děje

před 14 minutami

Policie evakuuje stovky obyvatel Kuřimi. Nedaleko ulice U Rybníka se našla asi padesátikilogramová letecká puma.

před 1 hodinou

Návrh na spojení agentury CzechInvest, CzechTrade a CzechTourism projedná vláda, plán kritizuje Hospodářská komora

Sestěhování agentur CzechInvest, CzechTrade a CzechTourism v České republice i v zahraničí by mělo v následujících třech letech přinést úsporu 138 milionů korun. Novinářům to před pondělním zasedáním vlády řekl ministr průmyslu a obchodu a dopravy Karel Havlíček (za ANO).

Kabinet v pondělí projedná přestěhování agentur CzechTrade a CzechTourism do státní budovy ve Štěpánské ulici v Praze, kde sídlí agentura CzechInvest. 

V neděli plánované sloučení ostře zkritizovala Hospodářská komora. "Projekt synergie, tedy sloučení státních agentur CzechTrade, CzechInvest a CzechTourism, kterým se v pondělí zabývá vláda, bude místo revoluční změny podpory podnikání a exportu pouhým sestěhováním těchto subjektů bez zásadních změn a důkladného auditu jejich fungování," uvedla komora v tiskové zprávě.

Vládní materiál podle Hospodářské komory například vůbec neřeší roztříštěné řízení podpory zahraničního obchodu tuzemských firem v zahraničí. Havlíček výtky odmítl, vyjádření komory má za velmi překvapivé.

Zdroj: ČTK
Další zprávy