Ovládání videoher pohybem se již pomalu stává standardem, potvrzují to počty prodaných pohybových ovladačů hlavních výrobců herních konzolí a křepčení před obrazovkou namísto starého gamepadu pomalu mění i fanoušci PC hraní. Spolu s masovým rozvojem pohybového ovládání roste i skupina uživatelů, kteří se novým hračkám rádi dívají "pod kapotu" a experimentují s nimi.
Není se příliš čemu divit, technologie vměstnaná do Kinectu od Microsoftu nebo PS Eye kamery od Sony dokáže divy. Hráči také využívají příležitosti získat za velmi příznivou cenu hardware, který by jinak stál mnohem více peněz. Výrobci konzolí své ovladače v rámci konkurenčního boje dotují a zisk dorovnávají prodejem her.
Hráčům se tak za přijemnou cenu dostává kus hardwaru, kterým lze s trochou znalostí a dovedností použít na mnohem více věcí, než jen ovládání her. Největší kutilská základna se zatím vytvořila kolem Kinectu, který co do mapování prostoru dokáže z dnešní nabídky nejvíc. Microsoft modifikování svého ovladače podporuje a pro potřeby experimentátorů vydal i oficiální SDK sadu nástrojů.
MOJE KONZOLE!
Pro všechny, kteří se nebojí se svým hardwarem experimentovat, vyhlašuje Datarama ve spolupráci s prvním pražským hackerspace brmlab a Centrem pro umění a nové technologie (CIANT) soutěž MOJE KONZOLE!
Pokud se modifikacím herního hardwaru věnujete, neváhejte svůj projekt přihlásit a získat tak možnost vyhrát jednu z hodnotných cen. Na vítěze čaká XBox 360, Kinect, videohry, Windows 7 Ultimate, Arduino nebo lístek na berlínské Transmediale.
Do soutěže je možné přihlásit libovolný interaktivní projekt, založený na modifikaci herního hardwaru. Nemusí se tedy jednat jen o Kinect. Přihlášky můžete posílat do půlnoci 15. října 2011. Podrobné informace neleznete na této adrese.
Přijďte rozhodnout
Pokud máte v hlavě jen nápad a pro experimentování s hardwarem byste ocenili radu nebo pomoc, máme pro vás řešení. Během října a listopadu můžete využít zkušeností a pomoci Andreje Boleslavského (CIANT), který má s modifikací hardwaru a herní scénou letité zkušenosti. Poradit se nebo najít kolegu, se kterým spojíte síly, můžete v rámci CIANT Labu nebo hackerspace brmlab, kde se každé úterý konají pravidelné schůzky jeho členů.
Na konci listopadu budou všechny přihlášené projekty k vidění v brmlabu, kde také diváci hlasováním rozhodnou o vítězích.
Těšíme se na vaše projekty a v listopadu na viděnou v brmlabu. Vítání jsou samozřejmě všichni, kteří se chtějí jen podívat na výtvory ostatních - přijďte i vy rozhodnout o vítězi. V rámci akce můžete vyslechnout přednášku Andreje Boleslavského (CIANT) na téma Computer vision a přednášku Štěpána Bechynského (Microsoft) na téma Výhody modifikace s oficiální SDK nástroji.
Soutěž MOJE KONZOLE! vznikla za laskavé podpory společnosti Microsoft.