reklama
 
 

Sony Music se kaje za zdražení alba Whitney Houston

15. 2. 2012
Za skokem ceny nebyla snaha vydělat na smrti zpěvačky, byla to jen chyba, tvrdí vydavatelství v oficiálním prohlášení.
Doporučujeme

EDIT 15.2. 12:10 - Na začátek článku jsme přidali informaci o omluvě Sony.

Sony Music se po třech dnech omluvilo za skokové zvýšení ceny alba Whitney Houston krátce po zpěvaččině smrti.

"U desky Whitney Houston byla v britském iTunes neděli omylem uvedena špatná cena. Chybu jsme napravili krátce poté, co jsme na ni přišli. Omlouváme se za způsobené nedorozumění."

Zvýšení ceny alba s největšími hity Whitney Houston v britských online obchodech vyvolalo v neděli malou internetovou bouři.

Pobouřené reakce uživatelů nakonec přispěly k tomu, že se cena vrátila na původní částku.

Vlna zájmu na iTunes

Zpráva o úmrtí Houston, která se na mikroblogovací síti Twitter objevila celých čtyřicet minut předtím, než o ní informovala velká média, vyvolala vlnu zájmu o desky zesnulé umělkyně.

Většina zájemců o její hity směřovala do on-line obchodů firem Amazon a Apple.

Tam na ně ovšem čekalo nemilé překvapení. Ve čtyři hodiny ráno západního času se v britských e-shopech cena alba Ultimate Collection skokově změnila z původních pěti na osm liber.

Pořádek v cenách ve čtyři ráno

Rozčílení fanoušci, kteří zvýšení ceny o 60 procent odsoudili jako cynické vydělávání na smrti interpretky, se nejprve pustili do obchodníků Amazonu a Apple.

Vyšlo ale najevo, že velkoobchodní cenu alba zvýšilo přímo vydavatelství, a toto zvýšení se pak projevilo v on-line obchodech zmíněných firem.

Sony Music změnu ceny oficiálně nekomentovalo. Britský Guardian ale získal z nitra firmy alespoň neoficiální komentář.

Podle informací Guardianu, který získal komentář nejmenovaného insidera ze Sony Music, ke zvýšení ceny nedošlo "cynicky" kvůli úmrtí Whitney Houston, ale náhodou.

Podle tohoto zdroje pracovníci Sony Music údajně po smrti zpěvačky zjistili, že cena Ulitmate Collection byla chybně nastavena, a omyl napravili.

Krátce poté se cena v britských iTunes vrátila zpátky na původních pět liber. V americkém iTunes se prodává za 17 dolarů.

TIP: Líbí se vám naše články? Sledujte Dataramu na Facebooku, na Google+ nebo na Twitteru!

autor: Jan Kovalík

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama