Reklamy i regál v obchodě už poznají vaše pohlaví a věk

Interaktivní reklama v Londýně ukazuje spot jen ženám. Podobná technologie už míří také do obchodů
Virtuální obchod Adiverse
Virtuální obchod Adiverse | Foto: Adidas

Doba, kdy nás budou billboardy na ulici poznávat a oslovovat jménem jako ve sci-fi filmech, je už za dveřmi.

Jeden takový billboard budoucnosti používá v Londýně britská nezisková organizace Plan UK, která pomáhá dětem z chudých zemí dostat se na studia. Speciální poutač je umístěn na Oxford Street v londýnském West Endu.

Reklama jen pro ženy

Interaktivní billboard používá fotoaparát s vysokým rozlišením. Dříve než kolemjdoucím zobrazí reklamu, naskenuje jejich podobu a analýzou obrazu určí jejich pohlaví.

Vestavěný systém údajně dokáže podle obličejových rysů s 90% přesností rozpoznat, zda je kolemjdoucí muž, či žena.

Ženám pak ukáže čtyřicetivteřinový klip kampaně "Protože jsem dívka", která propaguje sponzoring vzdělání dívek z rozvojových zemí. Muže místo klipu nasměruje na stránky Plan UK.

Smyslem projektu je ukázat mužům, jaké to je, "když vám někdo vezme možnost základní volby", popisují tvůrci kampaně.

Boty podle věku

Rozpoznávání pohlaví a věku už ale míří také do komerčních aplikací. Firma Intel v lednu předvedla svůj software AIM Suite, který analyzuje tváře zákazníků v obchodě a dokáže jim nabízet zboží odpovídající jejich pohlaví a věku.

V praxi už systém testuje firma Adidas. Ve svém obchodě nainstalovala speciální zeď z LCD monitorů, na kterých zákazníci mohou procházet nabídkou sportovní obuvi.

Systém nazvaný Adiverse jim sám nabídne boty, které podle něj odpovídají jejich věku a pohlaví. Zákazník si je pak může pomocí dotykové obrazovky prohlédnout ze všech stran, přečíst si, co o dotyčném modelu říkají lidé na sociálních sítích, přivolat prodavače, nebo i boty rovnou koupit.

Podívejte se, jak to funguje v praxi:

Youtube video
Youtube video | Video: youtube.com

TIP: Líbí se vám naše články? Sledujte Dataramu na Facebooku, na Google+ nebo na Twitteru!

 

Právě se děje

před 33 minutami

Počet poštovních zásilek ze zemí mimo EU se v celním řízení od července až ztrojnásobí

Počet poštovních zásilek ze zemí mimo Evropskou unii, které podléhají celnímu řízení, se od července až ztrojnásobí. Důvodem jsou nová pravidla EU, podle kterých je nutné i za zásilky s hodnotou do 22 eur odvádět DPH. Vyplývá to z vyjádření zástupců Celní správy a České pošty na čtvrteční tiskové konferenci.

Loni prošlo celním řízením okolo 18 milionů poštovních zásilek, o rok dříve to bylo 28 milionů. Pokles způsobila pandemie koronaviru. Podle generálního ředitele Romana Knapa pošta v současnosti denně doručuje 30 000 až 50 000 zásilek, které budou podléhát celnímu řízení.

V současné době zásilky nízké hodnoty prochází jednoduchým celním řízením, které zajišťuje poštovní operátor či přepravce. Příjemce zásilky nemusí prakticky nic řešit a objednané zboží je mu přímo poštovním operátorem nebo expresním přepravcem doručeno. Nově bude muset příjemce podávat elektronické celní prohlášení. To se dosud vztahovalo na balíky s cenou od 22 do 150 eur.

Zdroj: ČTK
Další zprávy