RECENZE: Petz Sports: Psí cvičák

Petra Kohoutková
27. 5. 2009 0:00
Virtuální pejsek jako skutečný.

Psi jsou nejoblíbenějšími domácími mazlíčky a pořizuje si je stále více lidí. Po ulicích se prohánějí velká psiska rozměry připomínající poníky, stejně jako podivně vyšlechtěné odrůdy, jež by si jeden mohl splést s krysou. Ale ne každý si může takového psa dovolit, ať už je důvod jakýkoliv – alergie v rodině nebo stísněný životní prostor. Přitom touha po tom oddaném štěňátku a následně kamarádském psisku je velká. Ubisoft tak hraje na spolehlivou strunu, když vypouští do světa hru, v níž je esenciálním cílem starost právě o psa, byť je doplněná ještě snahou udělat z něj závodnického šampiona na nejrůznějších soutěžích.

Na samém začátku vás čeká nelehké rozhodnutí: kterého z mnoha psů si vybrat a začít ho cvičit? Výběr je skutečně bohatý. Ale není nad tím třeba hloubat příliš dlouho, jelikož v průběhu hry dostanete za úspěchy šanci pořídit si do party další psy, takže budete mít časem celou smečku. A nebo si můžete na jiný účet osvojit jiné štěně od samého začátku. Se svým psíkem pak můžete dělat celou řadu věcí. Velké oblibě se jistě bude těšit bohatý šatník, v němž si svého mazlíčka můžete upravit k obrazu svému, a to vskutku komickým způsobem. Tady si každý hračička náležitě užije. Abyste si ale se štěňátkem vytvořili náležité pouto, je třeba ho hladit, drbat, zkrátka o něj pečovat. Pejsek si také rád pohraje s míčkem nebo švihadlem, což už jsou zárodky miniher, na nichž celý Psí cvičák vlastně stojí.

Je možná trochu škoda, že si s pejskem nejde hrát víc jen tak, že tu není více čistě zábavných způsobů, jak se s ním sblížit. Hra se totiž brzy začne silně orientovat na nejrůznější turnaje a především nácvik na ně. Ten není příliš zábavný, jelikož obvykle spočívá z běhání a zdolávání překážek. Trať je vždy třeba absolvovat třikrát, aby se pes naučil novému triku.

Samozřejmě ho za to musíte odměnit. Nejde o nic složitého a běhání se tak brzy stane až příliš všední rutina. Vlastně jediným ozvláštněním je chvíle, kdy pes ztratí závodnickou pozornost a lehne si doprostřed dráhy. Pak je zapotřebí ho co nejrychleji zmobilizovat. Důležité je to především na turnajích, kde proti němu běží ostatní psi. Tam narazíte i na další disciplíny, jako například lezení tunelem, obtáčení se kolem kužele, překážky apod.

Hodnotit Psí cvičák jako plnohodnotnou hru není možné. Ostatně, počítačová verze stojí necelých tři sta korun. Už to indikuje zaměření a nabídku hry. Jedná se o titul, kterému přijdou na chuť zejména děti a který je v podstatě jen kompilací několika miniher, jejichž jednotitelem je starost a vývoj psa. Pokud budete ke hře přistupovat s tímto vědomím, neměli byste být zklamáni. Kromě příjemné grafiky potěší také možnost hraní dvou hráčů na jednom počítači.