Platí nám 3 procenta uživatelů, říká český Zoner na CES

Jan Kovalík
14. 1. 2012 16:00
Český výrobce programu na úpravu fotek Zoner Software vystavuje na CES 2012 v Las Vegas. Vyplatí se české softwarové firmě účast na tomto veletrhu?
Zoner Software na CES 2012
Zoner Software na CES 2012 | Foto: Jan Kovalík

Zoner Software je jedna z mála českých firem, které se spolu s Jablotronem a studiem Madfinger, prezentují na veletrhu CES 2012 v Las Vegas. Se svým manažerem a editorem digitálních fotografií má chce proniknout na západní trhy.

Jak je pro českou softwarovou firmu výhodné a důležité zúčastnit se zámořského veletrhu se Datarama zeptala obchodního ředitele Zoneru Jaroslava Kučeka.

Datarama: S čím přijel Zoner Software oslovit americké a mezinárodní zákazníky do Las Vegas?

Představujeme už čtrnáctou verzi našeho fotomanažera Zoner Studio, který si troufám říct patří mezi nejlepší programy na správu a úpravu fotek na světě. Snažíme se o fotoarchiv uživatele postarat od začátku do konce. Od stažení fotek z fotoaparátu, přes úpravu až po správu.

Přesvědčit, aby zaplatitli

Pro koho je Zoner Studio určeno? Na jakou skupinu zákazníků tady cílíte?

Je to software pro lidi, kteří fotí na digitál a nejsou to žádní profesionálové. Nemají čas zabývat se úpravou fotek nebo to ani neumí. Zoner Studio jim umožní stáhnout, automaticky podle přednastavených filtrů upravit a následně organizovat jejich fotoalba.

Region střední Evropy je známý nepříliš velkou ochotou platit za software. Jak se vám daří prodávat licence a máte přehled o tom, jaké procento vašich uživatelů platí?

To je pravda. My jsme schopní sledovat určitá čísla. Pravidelně vydáváme updaty, takže když si náš program stáhnete, vidíme kolik počítačů se pak z našich serverů aktualizuje. V Česku jich je zhruba půl milionu. Z toho, ale je to pravdu přibližné číslo, platí tak tři procenta. V Německu je to okolo pěti procent a v Rusku se jedná o setiny procenta.

Jak tedy vyděláváte peníze?

Snažíme se je přesvědčit, aby si pořídili plnou verzi.

Tři procenta

A jak dlouho to už děláte?

Na trhu jsme už dvacet let. Ta procenta se zdají šílená, ale tak to prostě je. Dá se říct, že český trh nám pokryje náklady. Celkem máme na světě zhruba pět milionů uživatelů, z toho asi 2 až 3 procenta platících.

A tato tři procenta vás uživí?

To nám stačí na to, abychom se mohli rozšiřovat a prezentovat, jako třeba tady v na CESu. Jako celá firma děláme obrat sto milionů korun, z toho naše softwarová divize tak třicet milionů.

Jaký je rozdíl mezi českým a mezinárodním uživatelem?

Nabízíme software, který potřebují lidé po celém světě. Dá se říct, že západní klientela je disciplinovanější v placení, ale zase je tu mnohem větší konkurence. Proto jsou pro nás důležité akce jako je CES, kdy máme možnost tyto disciplinované zákazníky oslovit.

Místo v databázi

Takže se vám účast na veletrzích jako je CES vyplácí?

Není to levné, ale už dnes můžu říct, že bylo dobré rozhodnutí sem přijet. Potřebujeme o sobě dát vědět. A má to i postranní efekt, že se o nás mluví v Česku, kde se po zrušení Interkamery už není moc kde prezentovat. Tady se snažíme zaujmout novináře a obchodníky. Na americkém trhu je mnohonásobně větší konkurence, takže pro nás je důležité, aby náš software byl recenzovaný v odborných časopisech a specializovaných serverech.

Jak letošní CES po prvním dnu hodnotíte?

Jsem spokojený. Dělali jsme několik rozhovorů a důležité je pro nás i to, že samotní organizátoři vytváří jakousi databázi firem, ve které budeme mít své místo.

Tip: Datarama o veletrhu CES 2012 v Las Vegas informuje přímo z místa! Máte pro nás tipy, na co se zaměřit? Přání, co byste chtěli vědět? Napište nám do diskuse pod článkem, na Facebook, na Twitter nebo na Google+.

 

Právě se děje

Další zprávy