O nový iPad mají z poloviny zájem tabletoví nováčci

Adam Fiala
21. 3. 2012 8:34
Apple láká zákazníky konkurence a prvomajitele tabletů, každý chce mít nový iPad
"Jsem nadšený, konečně ho mám! Čekal jsem tu 36 hodin," uvedl pro agenturu AFP jeden ze zákazníků poté, co opustil obchod. "Přijel jsem sem z Ruska. Všichni tam chtějí iPad, u nás ale budeme muset několik měsíců čekat. Připomíná mi to, když jsem před třiceti lety čekal osm hodin v mrazu před Leninovým mauzoleem," komentuje Oleg Konovalov.
"Jsem nadšený, konečně ho mám! Čekal jsem tu 36 hodin," uvedl pro agenturu AFP jeden ze zákazníků poté, co opustil obchod. "Přijel jsem sem z Ruska. Všichni tam chtějí iPad, u nás ale budeme muset několik měsíců čekat. Připomíná mi to, když jsem před třiceti lety čekal osm hodin v mrazu před Leninovým mauzoleem," komentuje Oleg Konovalov. | Foto: Reuters

Sláva kolem iPadu 2, jeho vymožeností a předností možná způsobila, že spousta lidí si teď chce pořídit svůj vlastní tablet značky Apple. Společnost Apple ekonomicky roste, nyní bude Apple rozdávat i dividendy a prodeje třetí verze tabletu jdou dobře. Nového iPadu se prodalo za víkend tři miliony kusů a obchody s licencovaným prodejem opět zasáhla vlna front a čekání. Malý průzkum mezi čekajícím odhalil, kdo jsou lidé, kteří si jdou koupit tablet s jablíčkem na zádi.

Víc než třetina zákazníků prostě nahrazuje starší model

Investiční firma UBS vyzpovídala zákazníky Applu v New Yorku a z výzkumu vyplývá, že 46 procent kupujících ještě nemělo tablet iPad, zatímco 38 procent už iPad, respektive iPad 2 mělo a teď si pořizují novou verzi, třetí generaci tabletu iPad. Už se samozřejmě objevily pochybovačné hlasy, že Apple nepřišel s takovým vylepšením, aby koupě nového iPadu stála za to. Okamžitá výměna „zastaralého" modelu za zbrusu nový tak ukazuje sílu marketingu a popularitu Applu.

Nový iPad láká hlavně ty, kteří tablet Applu nemají

Lze však pochopit ty zákazníky, kteří předcházející verzi iPadu nemají. Tento tablet nabízí to samé, navíc o něco lepší displej, fotoaparát, podporu 4G sítě a Bluetooth 4.0. Průzkum také ukázal, že polovina lidí jde po nejlevnější verzi tabletu. Čtyřiceti pěti procentům postačí model s 16 GB úložného prostoru (dál mohou využít např. iCloud), padesát čtyři procent kupujících pak bere model s Wi-Fi. Propagovanou podporu 4G sítě tak vůbec neužijí. Rozhodnutí je pochopitelné, nová generace vysokorychlostního bezdrátového internetu se teprve rozjíždí, v Česku si na něj ještě nějaký čas počkáme.

 

Právě se děje

Další zprávy