Nový typ reklamy pašuje QR kód na střeše do map Google

LP Fish
6. 10. 2011 18:00
Pokud si myslíte, že formát venkovní reklamy už nemá co nového nabídnou, budete překvapení nápadem texaské reklamní agentury.
Foto: www.mashable.com

Originální reklamu nabízí texaská reklamní agentura Phillips & Company. Nabídka nazvaná Modrá planeta spočívá v "(reklamním) profilu přístupném z vesmíru" pro města, školy i firmy s vlastní budovou.

Informace či reklamní sdělení agentura uloží do stále populárnějšího QR kódu. Chytré telefony umí tento "čtvereček plný digitálních informací" přečíst. Standardně v něm může být uložieno až 4000 písmen (včetně odkazů) nebo 7000 číslic.

Jednoduché informace si však do tohoto formátu můžete uložit i sami. To, co činí nabídku agentury Phillips & Company atraktivní, je především umístění kódu. Za 8500 dolarů a 200 dolarový pravidelný poplatek jej agentura namaluje na střechu zadavatele.

Tímto způsobem totiž reklamu "propašuje" do satelitních snímků, které jsou součástí populární aplikace Google Earth. Prostřednictvím služby Earth View se navíc dostane take do Google Maps. Informoval o tom server Mashable.

"Integrací čitelného kódu do profilu přístupného z vesmíru mohou uživatelé chytrých mobilních telefonů získat přístup k dynamickým marketingovým programůn, videím, digitálním kupónům a dalšímu obsahu, prostřednictvím prohlížení určité zeměpisné polohy," stojí v prohlášení agentury. Reklama však není vhodná pro krátkodobé projekty. Trvá totiž asi rok, než se do Googe Earth dostane.

Aplikace Google Earth podle úterního prohlášení Googlu oslavila miliardu stažení.

 

Právě se děje

před 42 minutami

Podvodníci se jménem ČNB snaží vylákat údaje k účtům a kartám, varuje banka

Podvodníci se jménem České národní banky (ČNB) snaží po telefonu vylákat z lidí údaje pro přístup k účtům a platebním kartám. ČNB to dnes oznámila na svém webu. Centrální banka upozornila, že lidi takto neobvolává a podobné údaje nikdy nevyžaduje.

Neznámí podvodníci vystupující jako představitelé ČNB podle banky od lidí po telefonu žádají přihlašovací údaje do elektronického bankovnictví a údaje o platební kartě, potřebné k potvrzování online plateb - celé číslo karty, jméno majitele, dobu platnosti a autorizační CVV kód. "Upozorňujeme, že ČNB takovýmto způsobem veřejnost nekontaktuje a rozhodně od nikoho nevyžaduje sdělení údajů o platební kartě či údajů pro přihlášení k účtu v bance," sdělila centrální banka.

Lidé by podle ČNB neměli nikomu tyto osobní údaje poskytovat. Pokud by se s podobným případem setkali, měli by si podle banky zaznamenat telefonní číslo volajícího, datum a čas hovoru, a informace poté předat bance, jejímž jménem se podvodníci snažili vystupovat.

Zdroj: ČTK
Další zprávy