Novátorské PvP ve hře Pán prstenů online

Martin Havlíček
31. 1. 2007 0:00
Krátce před vydáním hry odhalují vývojáři své trumfy. V čem tedy bude titul Pán prstenů online výjimečný?
Foto: Aktuálně.cz

Kolem hry Pán prstenů online od samého začátku poletovalo spoustu otazníků. Hvězdný námět zkrátka nedovoluje převzetí klasické šablony masivně-multiplayerového RPG, nýbrž vyžaduje koncept zásadně upravený. Na mysli máme především problematiku hry za negativní postavu a mód PvP (hráč proti hráči), které vývojáři v rozhovorech doposud spíše obcházeli.

Od samého začátku totiž tým razil myšlenku souboje celého společenstva proti nepřátelům a s tou je hra za tupé stvůry naprosto neslučitelná, stejně jako Tolkienovu světu nesedí mód PvP - dokážete si představit, že by hobit vraždil hobita?

Čas od času se tedy objevila informace o vynechání tohoto módu, což by ale vzhledem k jeho oblibě hře dost ublížilo. Vývojáři proto museli improvizovat a výsledkem jejich snažení je "monster play".

Představte si, že byste ve virtuální Středozemi našli vchod do jakési drobnější paralelní dimenze, která by vám umožnila okusit, jaké je to být příšerou. Přesně o tom je monster play  - přenesete se kamsi mimo a proměníte se v kreaturu své libosti (pavouk, skřet, vrrk, uruk-hai aj.). Jakožto monstrum pak můžete dělat vše to, co je ve Středozemi zakázáno, takže i bojovat proti jiným hráčům. Za vítězství - ale stejně tak i za splnění "monster-misí" - získáte body, jež se jednak podepíší na hodnocení vašeho základního avatara, ale také na příšeře. Za body si coby kreatura můžete kupovat nové zbraně, brnění, dovednosti a lektvary. Celý systém byl přitom značně ztrivializován; to proto, abyste mohli ihned hrát a nezabývat se drobnostmi.

Vypadá to, že hra přeci jen nabídne prvky, kvůli kterým přinejmenším bude stát za vyzkoušení. Jak toto vše funguje v praxi však, to uvidíme až 24. dubna, kdy Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar vychází.

 

Právě se děje

Další zprávy