Microsoft vydal nástroje pro modifikování Kinectu

Jan Kovalík
21. 6. 2011 8:30
Všichni, kdo se už Kinectu podívali na zoubek, se dočkali oficiálních nástrojů od Microsoftu. Hacking může začít
Foto: CIANT

Fenomenální úspěch Kinectu, jehož prodeje jej dostaly do Guinnesovy knihy rekordů, není dán jen faktem, že se jedná o skvělý kus hardwaru. (Technologie schovaná uvnitř ovladače by vás na součástky vyšla určitě na víc, než je jeho cena.)

Oblibu mas si toto zařízení získalo také díky sympatické politice firmy, která nechala ovladač schválně otevřený různým modifikacím. Aby pak sama profitovala na vlně "hackingu" jeho uživatelů, kteří začali okamžitě chrlit nespočet různých softwarových modifikací.

Oficiální posvěcení

Ovladače, které komunita modifikující Kinect doposud používala, byly sepsány jedním z nich a každý je mohl vylepšit. Přestože se kutilům na internetu podařilo slušně zmapovat možnosti hardwaru, stabilita nadstaveb i ovladačů kolísala.

Minulý týden tak všichni uvítali splněný slib Microsoftu, který vydal oficiální nástroje pro vývoj (tzv. SDK) pro ovladač Kinect. Oficiálně tak posvětil odhodlání otevřít komunitě fanoušků potenciál svého přístroje a tvorbu jim usnadnit.

Uživatelé WIndows tak mohou pomocí Visual Basicu, C# a C++ programovat vlastní aplikace, využívající kapacitu pohybového snímače. Firma dokonce ohlásila internetový videokanál, kterým chce programování pro Kinect uživatelům usnadnit. Součástí vývojářské sady jsou ovladače, API i dokumentace.

VVVV neboli véčka

Ve stejný den, kdy Microsoft vydal očekávané SDK, se v pražském hackerspace brmlab o možnostech Kinectu mohli přesvědčit návštěvníci workshopu Andreje Boleslavského, který se modifikací Kinectu již delší dobu zabývá v rámci mezinárodního centra pro umění a nové technologie CIANT.

Po přednášce, která byla věnovaná principům "computer vision" a ukázkám uměleckého využití modifikovaného Kinectu, se přítomní "kinectisté" mohli sami přiučit a vyzkoušet programování ovladače v prostředí VVVV, které bez hlubší znalosti programování umožňuje pomocí vizuálního prostředí modifikovat funkce Kinectu.

Schopnosti ovladačů jako je Kinect nebo například kamera Playstation Eye, která dokáže nasnímat až 120 snímků za sekundu, rozšířily výrazové prostředky mnoha vizuálních experimentátorů, kteří oceňují hlavně možnost pracovat s mapováním prostoru v reálném čase.

Jeden z průkopníků modifikování Kinectu je Robert Hodgin, jehož vizualizaci si můžete prohlédnout ve videu pod textem.

 

 

Právě se děje

Další zprávy