Manhunt 2 - zvrhlost nad zvrhlost

Lukáš Bašta
16. 5. 2007 0:00
Kontroverzní a populární zároveň, to je přesně Manhunt. Jaký bude druhý díl?
Foto: Hratelně.cz

Rodiče zavražděného šokuje Manhunt 2

Manhunt před pár lety redefinoval pojem "zábavné brutality" (tzn. že se smějete hlubokým hlasem, když někomu sekáte končetiny nebo ho dusíte igelitovým pytlíkem) a mnoha hráčům rozšířil obzory. Před několika měsíci nás pak překvapilo ohlášení druhého dílu, na kterém však již nepracují duchovní otcové Rockstar North ale studio Rockstar London, takže hra zůstala alespoň pod stejnou "střechou" a obě pobočky spolu prý úzce spolupracují. Noví lidé však znamenají úplně novou hru, takže Manhunt 2 nebude žádným pokračováním a snad i nastavovanou kaší. Londýnské studio chce maximálně vytěžit potenciál z nápadů, s nimiž přišli jejich předchůdci, a přidat i několik svých.

Foto: Hratelně.cz

Příběh se zaměří na doktora Daniela Lamba, špičku ve svém oboru, který pracuje na přísně tajném projektu Pickman. První problém je, že šeky mu vypisují lidé od neurologických zbraní. Ten druhý je v tom, že jednoho dne jsou všechny finance zastaveny a tým vědců v čele s doktorem Pickmanem je zrovna tak blízko objevení, že se rozhodnou všechno dokončit tajně a na svoje triko. Věci se ovšem nepovedou tak, jak všichni předpokládali a Daniel opouští svůj spokojený život, manželku, dvě děti a míří přímým spojem do blázince.

Foto: Hratelně.cz

Tam dlouhých šest let přemítá, co se vlastně v onen osudný den stalo a věci mu začínají pomalu splývat, takže si není jistý ani tím, co měl právě k obědu (byly to doopravdy šišky s mákem? Inu strava v blázinci je jen o třídu lepší než na základních školách). Zlom však nastane, když bouřka vyhodí elektriku v celém ústavu Dixmore a nebezpečná individua se mohou volně toulat a ukájet své zvrhlé choutky. Daniel tak využije hozené rukavice v podobě otevřené cely a spolu se svým parťákem do nepohody, Leem, se vydá na dlouhou cestu za pravdou. Vaším úkolem tak bude zjistit, co se vlastně tenkrát stalo, pokud se vůbec něco stalo.

Jak jsem již psal, Manhunt bude těžit z nápadů svého předchůdce. Opět se tak dočkáme kradmého plížení, využívání stínů a podle motta pes žere psa i velmi brutálních poprav vašich dřívějších spolubydlících. Zachován bude i systém krvelačnosti, kdy drsnost zabití ovlivníte tím, jak dlouho budete schopni udržet svoji oběť v hledáčku - čím déle, tím lépe, tedy jak pro koho. Novinkou bude možnost využití prostředí, kdy nepřátele můžete utopit v záchodu, usmažit elektrickým proudem z rozbitých rozvodů, prohodit oknem atd. - dozvíte se o nich díky symbolu lebky, který ohlásí, že někde v dané lokalitě je speciální popraviště. Podobných míst by prý mělo být ve hře požehnaně, ale na druhou stranu abyste je využili, budete se muset mnohem víc snažit.

Foto: Hratelně.cz

Dalším zajímavým nápadem se mi zdá využití headsetu, kdy nejenže budete do sluchátek dostávat rady od vašeho parťáka Lea, ale zároveň vyluzováním zvuků oblbnete oponenty a nalákáte je tak do případných pastí. Je vidět, že tady někdo nad věcí přemýšlel a snad se právě tohle podaří pořádně vytěžit. Magoři z místní instituce však nebudou stejně vymytí, jako jejich předchůdci z pouličních gangů. Mají být mnohem více všímaví, reagovat na pohyb, zvuky a dokonce vás mohou prokouknout, ačkoliv budete schovaní ve stínu nebo temném koutě, které si vytvoříte zničením žárovek a dalších světelných zdrojů. Pokud se tak stane, dojde na minihru v podobě klikání různých tlačítek. Když se vše povede, vyřešíte problém krásně čistě, v druhém případě si budete muset zase trochu ušpinit ruce a zánovní kazajku.

Zbraně budou rozděleny do několika skupin - jedny budete moci vrhat, druhé budou jen na jedno použití, některé pak budete nosit za opaskem a jiné zase na zádech. Počet, kolik jich můžete mít najednou u sebe však bude omezený a vy tak budete nuceni pečlivě volit podle toho, na co budete mít zrovna chuť - ano, Manhunt je opět hrou pro gurmány. Nouze by ovšem být neměla o střepy, plnící pera, baseballové pálky, sekery, injekční stříkačky nebo brokovnice a comeback zažije i pytlík. Různé zbraně pak budou vyžadovat různý přístup, přeci jenom s pistolí si budete moci dovolit mnohem více než s vypůjčeným telefonem, s nímž pak někomu rozmašírujete ksicht na kašičku. Samotné střílení má pak být o něco přístupnější než u dílu předešlého.

Foto: Hratelně.cz

Podle dostupného dema je chváleno i provedení druhého Manhuntu. Grafika se nese přesně v těch temných, špinavých barvách jako předchozí díl. Modely jsou však o něco propracovanější stejně tak lokace a textury. Ostatně na rozmanitosti přidává také to, že blázinec není jediným dějištěm brutálních orgií, ale podíváme se i do jeho okolí nebo třeba bordelu. Je prý vidět, že se v Rockstar Games naučili se svým enginem a možnostmi PlayStation 2 lépe pracovat a vytěžit z nich maximum. Tísnivou atmosféru mají náramně podmalovávat ambientní zvuky, různé výkřiky a hlavně flashbacky jakožto animace, během nichž se dozvíte o své minulosti něco více. Velmi dobrý obrázek o zvrhlosti celého projektu si můžete udělat z vydaného traileru.

Kromě zmíněné konzole od Sonyho má Manhunt 2 vyjít na PlayStation Portable a hlavně Nintendo Wii, kde mne obzvlášť vzrušuje pestré využití gyroskopického ovládání (ano jsem zvrhlík). Možnost pomalého pohybu rukou s ovladačem tak, aby někomu hlavní hrdina podřízl hrdlo, to by mohl být opravdu intenzivní zážitek a jistě jeden z důvodů ke koupi této konzole. Otázkou je, jak se s tím sami autoři poperou. Hra má vyjít během června a již teď je jisté, že když se nezvedne vlna nadšení - u pokračování jsme vždy mírně skeptičtí, tak znechucení ano. Jack Thompson už jistě doplňuje náplně do propisek...

Článek vychází ve spolupráci se serverem GamePro.cz

 

Právě se děje

Další zprávy