Diablo III - jedna smrt nestačí

Karel Kreml
13. 8. 2008 0:00
Zakladatel svého žánru se po několika letech vrací.
Foto: Hratelně.cz

Těžko říct, kdy poprvé uhodilo kladivo na kovadlinu. O Diablu III ti největší snílci začali spekulovat pár měsíců po vydání dvojky, což byl logicky nesmysl. Nicméně autoři sami se o to po čase nechtěně postarali, a to například tím, že začali shánět soundtrack pro třetí pokračování. To bezpochyby pravda byla, ovšem to bylo asi tak všechno. Třetí díl se nekonal a ještě dlouho se konat nebude, ti chudáci hráči ať si nechají zajít chuť, jako by nám všem v té době vzkazovali. Ale jak čas plynul, v letošním roce se v Paříži rozjela konference Blizzard Worldwide International a konečně jsme to měli černé na bílém. Diablo III je opravdu ve vývoji.

Foto: Hratelně.cz

Kalifornské studio Blizzard Entertainment není nutné nijak zvlášť představovat. Jejich počiny, počínaje pojmy Diablo a konče Warcraft, mluví za vše a to dokonce velmi výstižně, jak by dodali štamgasti. Přímo za pačesy se totiž chytli myšlenky, jež využívají skoro při každém svém projektu a to sice, že žádná dobrá hra se neobejde bez pokračování. Ale jde to vůbec? Lze překonat Diablo II? Abychom se přiznali, i po několikanásobném zhlédnutí doposud uveřejněných videí a veškerých informací o tom stále pochybujeme, byť ve skrytu duše doufáme v opak.

Stěžejní prvky hry zůstanou zachovány. Výběr postavy, život, magická energie, výbava, horda nepřátel a postapokaliptický děj, ve kterém se hlavní hrdina brutálním způsobem přesouvá v rodokmenu bossů, kteří pokaždé uzavírají level, a pokračuje směrem nahoru k hlavnímu zloduchovi, pánu děsu Diablu. K tomu všemu mu budou dopomáhat staří známí a projde se po lokacích, které zůstaly do paměti vryty i po několika letech. No řekněte, nepocítíte slabý záchvěv na zádech při vyslovení názvu vesnice Tristram či jména moudrého starce Deckard Cain?

Foto: Hratelně.cz

Stejné, ale jiné

Každopádně Diablo III bude přesto jiné. A to už od pohledu; všudypřítomné lokace, jež doslova překypují kontrastními odstíny a barvami všeho druhu, které tak trochu připomínají určitá území z World of Warcraft. To se pochopitelně zatvrzelým fanouškům herní série, vždy začínající na písmeno ,,D", nikoliv ,,W", ani za mák nelíbí a dávají to vývojářům najevo například tím, že vydané herní artworky přepracovávají podle svých představ. Ve výsledku většinou vymizí roztodivné barevné tony a víceméně kladně nabitá atmosféra - zůstanou depresivně nasvícená prostředí a vybledlými barvami vykreslené okolí. Přitom je s jistou dávkou nadsázky za ,,bé" správně, jelikož takové Diablo vždy bylo, nicméně teď již asi nebude. Holt změna je život. Záleží ovšem na tom, jak tuto změnu přijmou hráči.

Foto: Hratelně.cz

Co se kamery a zprostředkování obrazu týče, stále se budeme na postavu dívat z nakloněné roviny seshora. Novinkou ovšem je její natáčení a přibližování, za což může nový engine hry, který již byl několikrát viděn v akci.

Proč měnit dávno zaběhlé standardy, když jsou na ně hráči zvyklí a vyhovují jim? Z obrazovky tedy nevymizí známé kulaté ukazatele zdraví (červená) a many (modrá) a ani inventář, který časem dozrál, a dočkáme se několika užitečných změn. Například přibude porovnávání výbavy, takže již nebudete muset zdlouhavě zkoumat, co si ponechat a co prodat, ale všechny výhody i nevýhody objevíte hned, což vaše rozhodnutí jistě velmi usnadní.

Foto: Hratelně.cz

Kruh přátel velkého ohně

Zachován zůstane výběr postav na začátku hry. Těch by mělo být podle slov autorů pět, a to včetně doposud viděného Barbara a nového Witch Doctora. Naopak spekuluje se o tom, že oblíbená postava Nekromancer by již ve třetím pokračování figurovat neměla, nicméně jsou to spíše zatím jen spekulace. A stejně jako minule s každou postavou bude možno dosáhnout maxima v hodnotě 99. úrovně.

Barbara není nutné nijak zvlášť uvádět, představuje pro nás totiž staré známé koleje, do kterých zapadne i tentokrát. Silné a brutální útoky, smrtící skoky, hody zbraní, vytvoření krvelačného víru... tedy klasika. Naopak Witch Doctor je na první pohled postava nová, nicméně po menším ohledání zjistíte, že se jedná o jakousi spatlaninu Druida a zmíněného Nekromancera. Ovládá totiž jak využívání mrtvol, tak i sílu léčení. Že by byl i milovaný Druid v ohrožení?

Foto: Hratelně.cz

Prostředí hry se zdá velmi interaktivní - hodně věcí se dá útokem rozbořit či loučí zapálit. Stejně tak působivě vypadají souboje s postavami, ale... Ano, to zákeřné slovo ,,ale". Pokud vám po zhlédnutí uveřejněných videí přijde něco divné, bude to s největší pravděpodobností kvantita nepřátel číhajících skoro za každým rohem. I nám to někdy přišlo až přehnané, jak se hrdina musel, byť bez významných potíží, protloukat kopicí nepřátel, kteří se kolem něj hemžili skoro jako mravenci. Sice se také Diablu říká ,,klikačka", v tomhle případě to ovšem bude platit asi dvojnásob. A opět: nevíme, zda je to zrovna dobrá novinka. Asi to chce pouze čas.

Křížení kouzelných hůlek

Na závěr si necháváme pár zmínek o multiplayeru, o kterém sice zatím moc vypovězeno nebylo, ale něco málo přeci jen ano. Pravděpodobně se dočkáme kooperativní hry, ale to ještě nemá na to, co teprve přijde. Podle slov autorů by totiž mohly postavy moci kombinovat své předměty a schopnosti s ostatními postavami, což je bezpochyby skvělá zpráva. Stejně tak i v multiplayerové hře odpadnou problémy s hádkami o věci, co vypadnou z kořisti. Ty se totiž budou zobrazovat pouze tomu, komu kořist patřila - pravděpodobně se zobrazí pouze hráči, který měl největší zásluhy na její smrti. Autoři se zmínili dokonce i o případných PvP (,,Player vs. Player") arénách, kde si budou moci hráči mezi sebou změřit síly a nabité zkušenosti.

Foto: Hratelně.cz

Inu, konec řečí. Sami jste si jistě udělali obrázek o návratu dlouho očekávané legendy. Doposud dělí své fanoušky na dva tábory - jedněm je jedno, jaké to bude, hlavně že to bude. Druzí stále nacházejí chybičky a snaží se je zpětně podstrčit autorům, aby byl výsledný produkt přesně podle jejich představ. My tak nároční nejsme. Jednoduše doufáme v to, aby se hra v budoucnu (datum vydání stále není jasné) v poklidu zařadila po bok svých slavných předchůdců a byla jim schopna konkurovat. Ano, je nám to jasné, to je hodně odvážná myšlenka...

 

Právě se děje

Další zprávy