reklama
 
 

Česká firma dokáže rozpoznávat obličeje v davu. Spolupracuje i s Europolem

11. 9. 2017
V Praze představili systém na rozpoznání obličeje. Tipuje i věk, ženy nevěří vlastním očím | Video: Tomáš Cetkovský |  01:03
Future Port Prague festival ukázal technologie budoucnosti. Mezi nejzajímavější atrakce patřila technologie z Česka.
Doporučujeme

Praha - Jednou z předních atrakcí festivalu technologií budoucnosti Future Port Prague, který se uskutečnil na konci minulého týdne na Praze 7, byl systém na rozpoznávání obličeje. Ten ve stanu zaměřeném na internet věcí představila česká společnost Eyedea Recognition, která vznikla na vysoké škole ČVUT a spolupracuje s Evropským policejním úřadem Europol nebo firemními obry jako Samsung nebo Toyota.

Na výstavě předvedla technologii, která dokáže určit věk, pohlaví a náladu lidí. "Některé dámy tady stojí i několik minut a zkouší systém všemožnými způsoby přimět k tomu, aby se jim věk o trochu snížil," popisuje zaměstnanec firmy Eyedea Jiří Minarčík, který technologii představoval.

Firma, která se zaměřuje na detekci a rozpoznávání objektu v obraze, využívá nejmodernější metody umělé inteligence. Používá se například při hledání cílových osob či vozů pomocí kamerových systému. Konkrétně se soustředí na rozpoznávání lidských obličejů či automatické čtení SPZ u aut.

Z českých společností software využívá internetový portál Seznam.cz, a to při tvorbě map Panorama. Zde se používá systém k rozmazávání obličejů a SPZ u aut nebo k určení polohy dopravních značek, díky čemuž se aktualizuje dopravní plánovač tras.

V budoucnu by ale technologie mohla pronikat i do dalších oblastí. "Díky rychlému rozvoji umělé inteligence se tento obor rozmáhá a proniká i do dalších odvětví, jako je marketing. Technologie by tak v budoucnu mohla být uplatňována například pro určení typického zákazníka, což umožní lépe přizpůsobit obchodní nabídku," uvedl Minarčík.

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama