Apple má lepší atrakce než Disneyland, říkají čísla

Tereza Holanová Tereza Holanová
16. 2. 2013 10:04
Prodejny firmy Apple přitahují více návštěvníků než tematické Disneylandy
Myšáci Mickey a Minnie slaví dvacetiny. Alespoň ve Francii.
Myšáci Mickey a Minnie slaví dvacetiny. Alespoň ve Francii. | Foto: Reuters

Palo Alto - Prodejny firmy Apple přitahují stejně nebo dokonce více návštěvníků než tematické parky, které provozuje společnost The Walt Disney Company.

Zatímco do značkových prodejen, kterých má Apple ve světě zhruba 400, v roce 2011 zavítalo podle statistik firmy 233 milionů osob, v případě Disneyho to podle neoficiálních čísel bylo 125 milionů.

Pokud srovnáme jediný údaj, který podle portálu Mashable zveřejnili přímo zástupci americké zábavní společnosti, pak byla návštěvnost přibližně stejná.

The Walt Disney Company totiž pro končící čtvrtletí očekává 125 milionů příchozích a Apple Stores reportovaly za čtvrtletí, které skončilo 29. prosince, 121 milionů zákazníků.

Jak přitom vyplývá ze statistik Applu, technologickému gigantovi zákazníci neustále přibývají. Za celý rok 2012 jich do značkových prodejen přišlo 370 milionů, v roce 2011 jich přitom bylo již zmíněných 233 milionů (to znamená 57,5 milionu za čtvrtletí) a v roce 2010 obchody navštívilo 173 milionů.

Komu lidé více platí

Co ovšem lze jednoznačně srovnat, jsou finanční výsledky.

Disney ve svých parcích loni vykázal zisk 577 milionů dolarů, Apple pak o celou miliardu více, informuje Mashable. Apple vede i co do výdělků. Jeho tržby jsou za čtvrtletí, které skončilo 29. prosince 2012, oproti Disney parkům takřka dvojnásobné a činí 6,4 miliardy dolarů.

Jak ale Mashable připomíná, svým způsobem je to pochopitelné. Průměrná cena výrobků od Applu stojí daleko více než ceny za jednotlivé zboží a služby v parcích.

Ale i Disney zdražoval. Jak uvádí ve své zprávě za poslední čtvrtletí, ceny rostly u denního vstupného do všech svých třinácti parků, stejně tak za ubytování v hotelech a občerstvení.

 

Právě se děje

Další zprávy