Al Gore chce přístup k vašemu Facebooku. Na jeden den

LP Fish
12. 9. 2011 11:20
Climate Reality Project chce 14. září intenzivně, 24 hodin denně, informovat o problému změn klimatu. Nárokuje si však přitom přístup na facebookové a twitterové účty svých sympatizantů

Už za dva dny zahájí neúspěšný americký prezidentský kandidát a spoludržitel Nobelovy ceny míru 2007 Al Gore další fázi své kampaně proti klimatickým změnám. Podle nich má jít o čtyřiadvacetihodinovou intenzivní kampaň, ve které budou aktivisté všemi možnými a dostupnými prostředky "přinášet fakta o klimatické krizi do hlavního proudu médií a snažit se zapojit veřejnost do dialogu o tom, jak ji vyřešit".

Je jasné, že spousta z nás je ochotná něco obětovat pro dobrou věc. A je jasné, že v této kampani v dnešní době budou hrát velkou roli sociální sítě. Existují však hranice, které by neměli chtít přejít ani ti "nejhodnější" aktivisté. A právě tahle hranice byla lidmi okolo Climate Reality Project doslova rozbourána.

Dej nám přístup ke svému účtu

Climate Reality Project má rozjet od 14. září kampaň v rámci které chtějí masivně informovat o změnách klimatu. V rámci co nejefektivnějšího "boje" vyzvali své stoupence, aby jim dali přístup na jejich facebookové a twitterové účty. Podle nich tak mohou lépe informovat o své kampani (a možnosti přispět na ni i finančně) jejich přátele.

Ti kteří tak učiní budou moci dál své účty používat, jen občas mezi svými denními statusy a tweety najdou jiné, poslané jejich jménem aktivisty z Climate Reality Project.

Odborníci jsou proti

Tuto skutečnost však velmi kritizují odborníci z bezpečnostních agentur. Graham Cluley z NakedSecurity to považuje za novou formu spamu a na blogu své firmy uvažuje o tom, že jde o hrubé porušení internetové etikety.

Zamýšlí se nad tím, zda vůbec "dobré věci" pomůže odebrání iniciativy potenciálnímu spolupracovníkovi, který může v klidu ležet na pohovce, zatímco aktivistické tweety za něj bude odesílat někdo jiný.

Především to však podle něj odporuje bezpečnostní praxi, kterou chtějí firmy jako ta jeho lidi naučit už od chvíle, kdy email či Facebook spatřily světlo světa. Cluley píše: "Lidé by neměli být podporováni v přenechání kontroly na svým Facebookem či Twitterem na jeden den třetí osobou. Není to podobné, jako někomu půjčit na den svou kreditní kartu? Copak jsme neviděli dost zneužívání prostřednictvím aplikací, instalovaných aniž by o nich uživatel něco věděl?"

Goreova kampaň je tak kontroverzní už předtím než začala. Uvidíme, jak úspěšný bude "aktivismus bez hranic", který výměnou za dobrý pocit nabízí ztrátu soukromí.

 

Právě se děje

Další zprávy