reklama
 
 

Yahoo sice zvýšila zisk, ale kritika ředitelky trvá

20. 10. 2010 9:20
Analytici tvrdí, že Yahoo zaostává za Googlem i Facebookem

New York - Téměř 400 milionů dolarů tvoří čistý zisk americké internetové společnosti Yahoo za třetí čtvrtletí. Je to meziroční nárůst o 113 procent.

Tržby se zvýšily o necelá dvě procenta na 1,6 miliardy dolarů (asi 28,3 miliardy Kč). Přesto výsledky analytiky nenadchly. Dokonce podle agentury Reuters sílí názory, že ředitelka Yahoo Carol Bartzová by měla odejít.

Zisk na akcii činil 29 centů, a zvýšil se tak proti 13 centům před rokem. Výsledek ale zahrnuje i jednorázový příjem z prodeje webu HotJobs, který firmě přinesl 186 milionů dolarů. To je asi 13 centů na akcii. Pokud by se tento vliv nebral v úvahu, zisk na akcii by činil pouze 16 centů.

Analytici v anketě agentury Reuters v průměru předpovídali, že Yahoo na jednu akcii bez jednorázových příjmů vydělá 15 centů. Většina analytiků proto hodnotí výsledky firmy poměrně jednoznačně: Yahoo je typickým příkladem toho, jak někdejší lídr internetu zaostává a nestačí držet krok s novými rivaly, jimiž jsou pro Yahoo především Google a v poslední době i síť Facebook.

Právě Carol Bartzová to měla změnit. Když do Yahoo v roce 2008 nastupovala, po rychlé výměně dvou šéfů za sebou, vkládali do ní akcionáři velké naděje. Očekávali, že zcela změní taktiku, s níž Yahoo na trhu vystupuje.

To se však ani po dvou letech nestalo, navíc společnost opustila řada klíčových manažerů. Ve prospěch zatím nepříliš viditelných změn nehovoří ani to, že podle comScore strávili američtí uživatelé na stránkách Yahoo v srpnu o 9 procent méně času než před rokem, zatímco tento i další ukazatele u Facebooku a Googlu neustále rostou.

Odmítnutí Microsoftu byla chyba

O Yahoo měl před pár lety zájem Microsoft, který za jednu akcii firmy nabízel 33 dolarů. Dnes se akcie prodávají za méně než polovinu a většina analytiků poukazuje na to, že odmítnutí nabídky na převzetí od Microsoftu byla největší chyba, kterou vedení Yahoo mohlo udělat.

Přestože je Yahoo stále ještě lídrem na trhu zobrazované reklamy, které neberou v úvahu klíčový ukazatel TAC (Traffic Acquisition Costs), dokonce mírně klesly a dosáhly 1,12 miliardy dolarů (asi 19,8 miliardy Kč). O rok dříve čisté tržby činily 1,13 miliardy dolarů a trh čekal, že firma je alespoň udrží, když už se jí je nepodaří zvýšit.

Akcie Yahoo bezprostředně po zveřejnění výsledků začaly zpevňovat a po pár minutách měly zisk skoro tři procenta. Jakmile si investoři uvědomili výši tržeb a hlavně další výhled, akcie veškeré zisky odevzdaly a oslabily o více než dvě procenta. Nakonec se jejich kurz ustálil na 15,64 USD, což byl proti závěru v řádném obchodování nárůst o 0,97 procenta.

autoři: Ekonomika, ČTK | 20. 10. 2010 9:20

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama