Yahoo se dohodlo s Google, nasadí jeho technologii

jau
13. 6. 2008 6:40
Reklamy Google se objeví v hledání Yahoo
Foto: Reuters

New York - Krátce poté, co Yahoo odmítlo nejnovější z nabídek na částečnou koupi od Micrsoftu, internetová firma oznámila další tah v ostře sledovaném souboji gigantů. Dohodla se s konkurenčním Google, že se jeho reklamy začnou objevovat vedle některých výsledků hledání v Yahoo.

Kontextové reklamy Google by při hledání měli vidět uživatelé Yahoo v USA a Kanadě, smlouva byla sepsána na tři roky s případnou opcí.

Stamiliony navíc

Yahoo odhaduje, že dohoda s internetovým soupeřem může každý rok znamenat zvýšení tržeb o 800 milionů dolarů.

"Tato obchodní dohoda dává Yahoo šanci doručit uživatelům relevantnější reklamy a zadavatelům a vydavatelům poskytne lepší reklamní systém," cituje server BBC šéfa Google Erica Schmidta.

"Věříme, že sbližování hledání a reklamních ploch je dalším velkým vývojovým krokem v reklamní branži," doplnil ředitel Yahoo Jerry Yang.

Stín Microsoft

Ještě předtím, než byla dohoda oznámena, spadly akcie Yahoo o 10 procent. Firma totiž dala najevo, že pokusy oživit jednání o odkupu Microsoftem byly neúspěšné.

Akcie klesly během včerejšího obchodování na nejnižší úroveň od chvíle, co Microsoft v lednu za každou akcii Yahoo nabídl 31 dolarů. Podle BBC je v této chvíli softwarový gigant přesvědčen, že koupě celého Yahoo nedává smysl - firma podle něj podává menší výkon, než se čekalo, a opouštějí ji někteří klíčoví lidé.

 

Právě se děje

Další zprávy