Kapitán neopouští loď jako poslední, naopak je obětován jako jeden z prvních. Potravinářský gigant Unilever prodává značky Kapitán Iglo a Bird's Eye soukromému investičnímu fondu.
S rybími prsty přišla společnost jako první již v šedesátých letech minulého století. Od té doby si získaly celosvětovou oblibu.
Unilever, který vlastní značky, jako je Knorr, Dove nebo Lipton, se rozhodl prodat většinu ze své evropské divize mražených výrobků, nechá si pouze zmrzliny Algida a italskou sekci mražených potravin.
Jak dohnat Nestlé
Českých zaměstnanců společnosti se prodej nijak nedotkne. "Mražené potraviny na lokálním trhu nemáme," řekla dnes pro deník Aktuálně.cz Marcela Němcová, tisková mluvčí společnosti Unilever ČR.
Ředitel společnosti Patrick Cescau se zbavuje nevýkonných divizí, aby udržel krok s Nestlé SA, největší světovou potravinářskou společností. Zisk společnosti Unilever za druhé čtvrtletí nesplnil očekávání a akcie se od začátku roku propadly o téměř pět procent.
Největší konkurenti naopak získávají. Akcie společnosti Nestlé vzrostly od začátku roku o 6,9 procenta a akcie dalšího konkurenta, společnosti Reckitt Benckiser, vyrostly dokonce o 12 procent.
Vznikne nový gigant?
Jako poražená vzešla ze souboje o mraženou divizi londýnská společnost CapVest. Ta už vlastní společnosti Findus a Young's Bluecrest Seafood. Po neúspěšném nákupu se v deníku Financial Times objevila informace, že se CapVest mražené divize vzdá a prodá ji právě společnosti Permira.
Tím by vznikla společnost s obratem pohybujícím se blízko tří miliard eur.
V Unileveru jsou s prodejem spokojeni a cenu považují za výhodnou i analytici. "Cena je vyšší, než jsme očekávali," řekl agentuře Bloomberg Jan Meijer, analytik nizozemské společnosti Gilissen.
Jeho slova potvrdily i trhy. Akcie Unileveru na Amsterdamské burze od rána vzrostly o 0,5 procenta. Prodej sekce pomůže společnosti dostat čistý dluh pod 10 miliard eur.