Tesco odchází z Japonska, na tamním trhu se neprosadilo

Tereza Holanová Tereza Holanová
31. 8. 2011 10:37
Řetězec Tesco opouští svůj nejmenší zahraniční trh
Foto: Ondřej Besperát

Cheshunt - Tesco opouští po osmi letech Japonsko, na kterém se nezvládlo prosadit. Společnost o tomto rozhodnutí ve středu informovala na svém webu.

"Rozhodli jsme se operace na tomto trhu prodat a soustředit se více na naše větší podniky v tomto regionu, tak bychom naplnili naši prioritu podpořit růst a zvýšit výnosy," uvedl generální ředitel skupiny Philip Clarke.

V Japonsku se společnosti dařilo ze všech jejích zahraničních trhů nejhůře. V prvním čtvrtletí se tržby skupiny na japonském trhu propadly o 6,4 procenta. Prodeje tu v loňském fiskálním roce klesly o 8,1 procenta.

Obchody Tesco povede, dokud nenajde kupce

Samotný prodej se má uskutečnit v následujících měsících. Do té doby budou jednotlivé obchody běžně v provozu.

Aktuálně Tesco v Japonsku provozuje 129 malých prodejen, polovina z nich je podle vyjádření společnosti ziskových.

Japonsko je nejmenším ze třinácti zahraničních maloobchodních trhů Tesca. Skupina tu působí od roku 2003, kdy převzala C2 Network. Ta provozovala 78 prodejen Tsurakame, které od té doby patří britské firmě. Kromě značky Tsurakame vede Tesco v Japonsku obchody Tesco a Tesco Express.

Kromě Japonska působí Tesco také v Číně, Jižní Koreji, v Malajsii a Thajsku, na celkových prodejích Tesca se asijský trh podílel 16,8 procenta.

Celosvětově společnost provozuje přes 5 400 obchodů a zaměstnává téměř 500 tisíc lidí, čímž se ve světovém žebříčku maloobchodníků řadí na třetí místo za americký Wal-Mart a francouzský Carrefour.

Podle analytiků se bude muset Tesco po odchodu z Japonska zaměřit také na svoji nevýdělečnou činnost v USA. Clarke ale tvrdí, že se společnost na americkém trhu do konce fiskálního roku 2012 až 2013 vrátí do zisku.

Akcie Tesca na zprávu o odchodu skupiny z Japonska zareagovaly růstem, na londýnské burze posílily o 1,25 procenta.

 

 

Právě se děje

Další zprávy