Teplý srpen "ukradl" H&M tržby od šetřících zákazníků

Veronika Skálová Veronika Skálová
24. 9. 2009 15:35
Prodeje oděvnímu řetězci klesaly místo očekávaného růstu.

Stockholm - Zákazníci úzkostlivě střežící své peněženky i mimořádně teplé léto "zavařili" švédskému oděvnímu koncernu Hennes & Mauritz známému pod zkratkou H&M.

Srpnové prodeje řetězce, který je třetím největším prodejcem konfekce na světě, byly tak ubohé, že poslaly cenu jeho akcií dolů navzdory více než dobrým výsledkům ve druhém čtvrtletí.

Informovala o tom agentura Reuters. "V krizi se zákazníci stali mnohem citlivějšími ke slevám. Zboží v letních slevách H&M se vyprodalo velmi rychle a na srpen už mnoho zlevněných položek nezbylo," uvedla společnost s tím, že neobvykle teplé léto v některých částech Evropy poklesu prodejů přispělo.

Celkové prodeje v srpnu poklesly o 3 procenta oproti předpovídanému pětiprocentnímu růstu. Obrat poboček H&M, které jsou otevřené alespoň rok, poklesl o 11 procent, přičemž odhady hovořily o pouhých pěti procentech.

H&M spolu se španělským Inditexem, který vlastní značku Zara, přitom odolávaly krizi až dosud úspěšněji než jejich konkurenti, díky zaměření na levnou, rychle se měnící módu a hustotě svých poboček.

Hennes&Mauritz má více než 1800 obchodů ve třiceti zemích světa, internetové obchody této značky využívají zákazníci ve Švédsku, Norsku, Dánsku, Finsku, Nizozemí, Německu a Rakousku. Brzy má přibýt internetový obchod pro Brity.

 

Právě se děje

Další zprávy