Spor o paštiku: Ruská konzervárna porazila u soudu Hamé

Veronika Skálová Veronika Skálová
5. 8. 2010 11:28
Místo medvěda je sice husa, nápis je však prakticky stejný

Moskva - Vypadají jako paštiky od Hamé, ale chutnají jinak. I když jejich logo je velmi podobné. A výrobky ruské konzervárny Ruzkom budou zákazníky ruské pobočky Hamé mást dál. Rozhodl o tom moskevský arbitrážní soud.

Jak s odkazem na ruskou agenturu RBC informoval server iHned, Ruzkom umístil na své paštiky z nové řady "Naše nová kvalita" výrazný nápis Naše, který se od jména Hamé liší pouze otočenou pozicí písmena M, tedy v azbuce písmena Š. Logo sice místo medvěda z Hamé dotváří hlava husy, ale na téměř totožném designu celé konzery jde o těžko postřehnutelný detail.

Ruská pobočka největší české konzervárny si stěžovala, že Ruzkom okopíroval její design, zákazníci zboží zaměňují a pak si na kvalitu paštik stěžují. Proto Hamé požadovalo odškodné 8,25 milionu rublů, tedy v přepočtu 5 milionů korun a stažení a zničení výrobků s logem Naše.

Hamé se chce bránit dalších soudů

Přestože soudu firma předložila výsledky průzkumu veřejného mínění a dva odborné posudky potvrzující plagiátorství Ruzkomu, soud naznal, že loga stejná nejsou a žalobu zamítl.

"Jsme z toho rozhodnutí v šoku. Pokud v Moskvě neuhájíme svá práva, jsme odhodlání věc předložit evropskému soudu," řekla právnička Hamé v Rusku Viktorija Kroškinová.

Ruzkom chce podle informací agentury RBC výsledku využít a nechat si značku Naše zaregistrovat.

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Airbnb kvůli pandemii ztrojnásobila čtvrtletní ztrátu na 1,2 miliardy dolarů

Americká společnost Airbnb, která zprostředkovává ubytování v soukromí, v prvním čtvrtletí hospodařila s čistou ztrátou 1,17 miliardy dolarů (24,6 miliardy Kč), což je meziročně nárůst na více než trojnásobek. Tržby se ale zvýšily o pět procent na 887 milionů USD (18,7 miliardy Kč), uvedla firma ve své výsledkové zprávě. Na hospodaření stále doléhají dopady koronavirové krize a s ní spojené omezení cest.

Tržby jsou ale vyšší i ve srovnání s rokem 2019, tedy s obdobím před pandemií. Firma také zaznamenala nárůst počtu rezervací, což dává do souvislosti s ustupující pandemií a s očekávaným návratem k masovému cestování. K vysoké ztrátě v prvním čtvrtletí částečně přispěly i výdaje, které má firma s obsluhou dřívějších úvěrů.

Protipandemická opatření mají negativní dopady na tržby Airbnb v celém světě, zejména ale v Evropě. Růst poptávky po cestování firma zaznamenala ve Spojených státech, zájem registruje u pronájmů blízko pláže a na horách. U rezervací ve městech, kde byl před pandemií zájem tradičně velmi silný, se zatím nic zásadního nezlepšilo.

Zdroj: ČTK
Další zprávy