Spojení televizí bude stát miliardy

Dušan Klimeš
29. 6. 2006 17:00
Los Angeles - Zábavním průmyslem "otřásají" akvizice. A jsou v nich miliardy.

Představenstvo televizní společnosti Univision souhlasilo s prodejem konsorciu investorů za 12,3 miliardy amerických dolarů, tedy v přepočtu za 290 miliard korun. A to navíc v hotovosti nikoli formou akcií či jiných cenných papírů, jak bývá u takto velkých investic zvykem.

Univision vlastní síť tří televizí Univision, Telefutura a Galavision. Všechny vysílají ve španělštině a tvoří největší americkou televizní síť vysílající v tomto jazyce.

Pokud transakci schválí i akcionáři a regulační úřady, obchod by měl být dokončen začátkem příštího roku.

Kromě zaplacení dvanácti miliard dolarů přebere konsorcium i dluh ve výši 1,4 miliardy dolarů.

"Univison je skutečně jedinečným obchodem," uvedl zástupce konsorcia v prohlášení. "Jedná se o neskutečně silnou mediální značku s výsadním postavením na rychle se rozvíjejícím trhu," dodal.

O Univison se již dříve "pokoušela" mexická skupina Grupo Televisa. Ta však se svojí konkurenční nabídkou neuspěla.

Dlouhé námluvy

Obdobně jako Grupo Televisa skončila i snaha americké nahrávací společnosti Warner Music při námluvách s britskou EMI.

EMI ve středu odmítla 4,6 miliardy dolarů 105 miliard korun od Američanů s tím, že nabídka je "celkově neakceptovatelná".

Jednalo se už o druhou nabídku v posledních dvou týdnech, kterou od Warneru EMI dostala. Případné spojení by ochudilo seznam celosvětových hudebních vydavatelství, vznikla by tak velká trojka Sony-BMG, Universal Music a právě Warner Music-EMI.

Ale ani EMI nelení a sama dává nabídky Warneru na převzetí. Poprvé nabídla americké firmě vlastníci práva na Madonnu či R.E.M. 4,2 miliardy dolarů. Ta odmítla. Poté přišly nabídky ze strany Warneru.

Spojení pro stahování

Naopak úspěchem pro filmovou společnost Warner Bros skončilo vyjednávání s firmou Guba. Ta poskytuje na internetu prostor pro sdílení amatérského videa a filmů.

Díky spojení by Warner Bros ráda poskytovala své filmy přímo přes internet. Po zaplacení dvou dolarů by si uživatel mohl film neomezeně pouštět 24 hodin.

Je to jedna z cest, kterou se snaží producentské společnosti čelit náporu pirátských kopií a nelegálního kopírování, které se šíří po internetu. Zároveň chtějí zasáhnout mladší generaci, která je již sžita s novými technologiemi.

Kromě toho by si uživatelé mohli koupit i filmy, které teprve běží v kinech. Za takový kousek by však museli zaplatit až dvacet dolarů.

 

Právě se děje

Další zprávy