Praní se krize netýká. Výrobce prášků Henkel prosperuje

ČTK ČTK
16. 11. 2012 9:53
Vylepšit výsledky koncernu pomohly především rozvíjející se trhy
Foto: Aktuálně.cz

Düsseldorf - Německý výrobce spotřebního zboží Henkel ve třetím čtvrtletí zvýšil čistý zisk o 30 procent na 409 milionů eur (10,5 miliardy Kč) navzdory dluhové krizi v eurozóně. Oznámila to firma. Výsledky byly podpořeny růstem na rozvíjejících se trzích, zvyšováním cen a snižováním nákladů.

Tržby společnosti, která vyrábí prací prášky Persil, lepidla Pritt či produkty pro péči o vlasy Schwarzkopf, stouply o 6,6 procenta na téměř 4,3 miliardy eur. Organické tržby, které nezahrnují výkyvy devizových kurzů a změny v podnikové struktuře, se zvýšily o 2,5 procenta.

Firma potvrdila, že v celém letošním roce počítá s nárůstem organických tržeb o tři až pět procent. Uvedla rovněž, že hodlá do roku 2016 zvýšit celoroční tržby na 20 miliard eur z loňských 15,6 miliardy eur.

Firma sází na rozvíjející se trhy

Podíl rozvíjejících se trhů na tržbách by měl do té doby stoupnout na zhruba polovinu ze současných 44 procent.

"Ačkoli se podmínky na trhu ve třetím čtvrtletí zkomplikovaly, pokračoval Henkel v dobrých výkonech," uvedl generální ředitel společnosti Kasper Rorsted. "Očekáváme, že vrtkavost a nejistota na našich trzích bude pokračovat," dodal.

V České republice působí Henkel od roku 1991. Na českém trhu prodává produkty přibližně 50 značek a zaměstnává 250 lidí.

 

 

Právě se děje

Další zprávy