Nike prodala Umbro, bude z něj ikonická značka

ČTK ČTK
25. 10. 2012 10:45
Skupina Iconix Brand Group za původem anglickou značku zaplatí 4,3 miliardy korun
Foto: Umbro.cz

Beaverton (Oregon) - Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike Inc. prodal svou značku Umbro skupině Iconix Brand Group za 225 milionů dolarů (asi 4,3 miliardy korun). Transakce by měla být dokončena do konce letošního roku.

"Je těžké se zbavovat jakéhokoli podniku, ovšem nám tato transakce umožní zaměřit se na využití našich největších příležitostí k dalšímu růstu," uvedl prezident a generální ředitel společnosti Nike Mark Parker.

Podle ředitele Iconix Brand Group Neila Colea je Umbro fotbalovou značkou s globální základnou věrných zákazníků.

"Umbro je zajímavou akvizicí díky více než 30 licencím ve více než 100 zemích světa a také díky věrným zákazníkům," poznamenal Cole. „Těšíme se, až ji zařadíme do portfolia našich ikonických značek," dodal.

Skupina Iconix licencuje a prodává pestré portfolio spotřebních značek, například Candie's, Bongo, Badgley Mischka, Joe Boxer, Mossimo, Rocawear, Cannon či Waverly.

Firma Umbro byla založena v britském Manchesteru v roce 1924 a byla jednou z prvních firem zaměřených na výrobu fotbalové výstroje. Ve výrobě oblečení a obuvi pro fotbal pokračuje i dnes a obléká mnoho fotbalových týmů z Evropy a Severní a Latinské Ameriky. Nike koupila Umbro v roce 2008 za 582 milionů USD.

Nike se v současné době hodlá zaměřit na svoji hlavní značku Nike, která má největší podíl na tržbách, a značky Jordan, Converse a Hurley. Jejich produkty považuje za přirozený doplněk hlavní značky, oznámila firma již letos v květnu. V plánu má prodat také značku Cole Haan.

 

Právě se děje

Další zprávy