Microsoft se vrhá do reklamy v hrách

Dušan Klimeš, ČTK
5. 5. 2006 14:30
Redmond - Americká softwarová společnost Microsoft převezme firmu Massive, která umisťuje reklamy do videoher.

Cílem tohoto kroku je posílit příjmy na poli internetového marketingu, sdělil Microsoft v noci na dnešek.

Finanční podrobnosti dohody Microsoft nesdělil. Podle zprávy listu Wall Street Journal z minulého týdne by tento kontrakt měl mít hodnotu 200-400 milionů dolarů.

Massive prodává reklamní spoty do míst, která pro ten účel vytvoří tvůrci videoher. Jejími klienty jsou firmy jako Coca-Cola nebo Honda Motor, které zvyšují reklamní výdaje právě v této oblasti. Je to obdoba metody "product placement" ve filmech, kde si firmy kupují právo mít v záběru produkt své značky, například automobil nebo plechovku limonády.

Microsoft podniká v internetové reklamě již v rámci své internetové divize MSN. První reklamy zapojené do her se objeví na jeho herních servisech MSN Games a Xbox Live.

Foto: Yahoo

Odvětví videoherní reklamy má podle expertů slibnou budoucnost, protože spojuje zadavatele reklamy opět s mladou generací, která opouští televizi a další tradiční média. Šéf Massive Mitchell Davis nedávno agentuře Reuters řekl, že podle odhadů z řady zdrojů se globální trh v tomto oboru rozroste do roku 2010 na více než tři miliardy dolarů.

Microsoft je při chuti

Tím však expanzivní choutky největšího světového producenta softwaru nekončí. Ve čtvrtek se dostaly na veřejnost informace o tom, že v posledním roce vede jednání s firmou Yahoo!, která se proslavila svým vyhledávačem.

Pokud se zvěsti o partnerství obou společností potvrdí, nebude to poprvé, co se dají dohromady. V říjnu loňského roku obě firmy oznámily, že jejich služby, díky kterým spolu mohou uživatelé komunikovat, budou navzájem kompatibilní a budou spolupracovat.

Od roku 2004 Microsoft investoval mnoho do rozvoje svých vyhledávacích služeb, vždy byl ovšem ve stínu giganta tohoto oboru, firmy Google. Spojením s Yahoo! by Microsoft rád konečně "urval" větší kus koláče, kterému zatím Google dominuje.

Za propad můžou Spojené státy

Výsledky svého hospodaření dnes zveřejnil i největší evropský výrobce počítačových her Infogrames. V uplynulém finančním roce se propadly o 32 procent na 391,2 milionu eur především kvůli slabým výsledkům ve Spojených státech.

Foto: Reuters

Oznámila to dnes firma, která je známá například hrou Enter the Matrix a sérií automobilových simulátorů Driver. 

V samotném čtvrtém čtvrtletí končícím v březnu se však tržby snížily pouze o 3,5 procenta na 94,7 milionu eur. V Evropě a Asii tržby ve čtvrtletí stouply o deset procent, zatímco v USA klesly o 17 procent. Spojené státy se přitom na celkových čtvrtletních tržbách podílely 42 procenty, napsala agentura Reuters.

Problémy přichází s novou technologií

Prodej počítačových her nyní komplikuje příchod herních konzol nové generace. Podobné technologické změny většinou vedou ke kolísání tržeb výrobců počítačových her, protože hráči obvykle s nákupy vyčkávají na příchod nejnovější verze herní konzoly.

Americká firma Microsoft uvedla svou novou konzolu Xbox 360 na trh již v listopadu. Japonští konkurenti Sony a Nintendo však plánují zahájení prodeje nových zařízení až v letošním roce.

I Češi umí prorazit

V oboru počítačových her se však neztrácí ani čeští autoři. Například společnost Illusion Softworks dokázala se svými tituly Mafia, Vietcong či Hidden & Dangerous prorazit i v zahraničí.

Tvorba počítačové hry není levná záležitost. Vývoj titulu jako například Mafia stojí přes milion eur, tedy asi 30 milionů korun, a její produkce se začíná vyplácet až ve chvíli, kdy se autorům povede prodat více než 200 tisíc kopií.

 

Právě se děje

Další zprávy