reklama
 
 

Microsoft se vrací k Yahoo: chce koupit vyhledávač

20. 5. 2008 10:35
Je to to nejcennější na Yahoo, tvrdí

San Francisco - Budoucnost amerického Yahoo nabývá zřetelnějších obrysů. A vyhlídky to nejsou růžové. Microsoft má zájem pouze o vyhledávací systém. Zbytek společnosti se rozprodá.

Zprávu o pokračujícím jednání mezi oběma firmami zveřejnila v neděli agentura Reuters s tím, že konkrétní výsledky jednání nejsou známy a firmy nechtějí o "společné" budoucnosti spekulovat.

Microsoft odtajnil plány

Po dvou dnech se objevily informace, že Microsoft má zájem pouze o to, co zbude z Yahoo po odprodeji zahraničního majteku - Yahoo Japan a Alibaba Group, tedy vyhledávač.

Cílem šéfů obou společností je tak jednoznačně zvýšit konkurenceschopnost na trhu internetové reklamy, kde vládne firma Google. V žádném případě však nepůjde o prodej celé společnosti, o které se mluvilo od února.

Nejcennější na Yahoo je vyhledávač

Cena, za kterou je Yahoo ochotno vlastní vyhledávací systém odprodat, zatím nebyla zveřejněna. Analytik Sandeep Aggarwal z investiční banky Collins Stewart odhaduje, že by mohl mít hodnotu 21 miliard dolarů.

"Microsoft má zájem hlavně o Yahoo Search," potvrdil Aggarwal agentuře Reuters. Hodnota majetkových účastí, které má Yahoo v zahraničí, údajně nepřesahuje deset miliard dolarů, shodují se experti.

S dosavasním vývojem v Yahoo nejsou spokojeni akcionáři, ani finančník Carl Icahn, který začal usilovat o hlasování o změnách ve vedení Yahoo.

ČTĚTE VÍCE: Zájem Microsoftu o Yahoo trvá. O prodej už nejde

autor: Redakce EKO, Reuters | 20. 5. 2008 10:35

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama