Hyundai už není opovrhovaná značka. Má přes 5% trhu

Radek Pecák Radek Pecák
29. 1. 2010 14:50
Hyundai vloni zdvojnásobil zisk a opět prodal více aut než v předcházejícím roce
Dalším vozem, který se ve statistice nejprodávanějších aut umístil v první desítce, je Hyundai i 30 vyráběný v Nošovicích
Dalším vozem, který se ve statistice nejprodávanějších aut umístil v první desítce, je Hyundai i 30 vyráběný v Nošovicích | Foto: Aktuálně.cz

Soul, Praha - Bývaly doby, kdy se lidé styděli za to, že jezdí korejským autem. Jsou už ale pryč. V současnosti je na přední části každého dvacátého nového auta, které se v současnosti ve světě prodá, znak korejské automobilky Hyundai. Její podíl na globálním trhu, podle dnes zveřejněných výsledků za rok 2009, překonal pět procent.

Zatímco tradičním evropským výrobcům, jako je Mercedes-Benz, BMW i dalším vloni počty vyrobených vozů i zisky klesaly, Hyundai rostl. Vloni značka po celém světě prodala 3,1 milionu vozů, což je skoro o dvanáct procent více než v roce 2008. Obrovsky však narostl zisk - o 104,5 procenta na 29,6 bilionu wonů (481,84 miliardy Kč).

Pomohlo šrotovné

Automobilka těžila ze šrotovného v Koreji, v Německu a dalších zemích, neboť právě ona měla v nabídce většinu modelů, které se daly s příspěvkem od státu koupit. Díky tomu také stoupl její tržní podíl v Evropě, ale také v USA či Číně. Jen tam prodala vloni 570 000 aut.

Zhruba stejný podíl na trhu, tedy pět procent, má Hyundai i v Česku. V kategorii osobních automobilů získal Hyundai 4. místo mezi dovozci a rovněž doposud nejvyšší podíl na trhu 5,2% s počtem 8.416 registrovaných vozů.

V Česku chce být jedničkou 

Hyundai chce růst i nadále. V Česku chce letos prodat skoro o tři tisícovky aut více než vloni a v roce 2012 chce být dokonce být nejúspěšnějším dovozcem aut do republiky. K tomu jí má dopomoci i budovaná image "české" značky, díky továrně v Nošovicích a tamějšímu modelu i30, který zřejmě ještě letos doplní další vůz.

„Na počátku března uvedeme na trh zcela nový model kategorie SUV s názvem ix35, v květnu pak facelift modelu Santa Fe a před koncem roku ještě vůz segmentu B-MPV," řekl Zdeněk Fořt, generální ředitel, Hyundai Motor Czech.

Společnost Hyundai Motor Co., založená v roce 1967, je součástí skupiny Hyundai-Kia Automotive Group,. Má více než 75 000 zaměstnanců. Vozidla značky Hyundai se prodávají ve 193 zemích prostřednictvím 6000 dealerství a showroomů.

 

Právě se děje

Další zprávy