Facebook prvně pokořil Google, zatím jen vyhledávač

Petr Jemelka Petr Jemelka
17. 3. 2010 16:01
Počet měsíčních amerických uživatelů sociální sítě předčil vyhledávacího giganta
Už máte svůj účet?
Už máte svůj účet? | Foto: Repro Aktuálně.cz

San Francisco - Počet návštěvníků sociální sítě Facebook na americkém internetu tento měsíc poprvé pokořil počet návštěvníků nejužívanějšího internetového vyhledavače společnosti Google.

Předstižení Googlu je, jak píše server Finacial Times, výsledkem impozantního růstu počtu registrovaných uživatelů Facebooku, který byl po téměř celý minulý rok konstantní.

Podle společnosti Hitwise specializující se na výzkum chování na internetu směřovalo v uplynulém týdnu čtrnáct procent všech webových návštěv na americkém internetu na jednu ze dvou výše zmiňovaných adres. Počet uživatelů byl měřen na základě návštěvnosti domovských stránek obou zmiňovaných webů.

Na "celý" Google to ještě nestačí

Jde tedy o historicky první statistiku dokazující, že Facebook v něčem předstihl Google. Náskok Facebooku je sice zatím malý, 7,07 % proti 7,03 procentům Googlu, ale pokud se podíváme na dvouprocentní návštěvnost z minulého roku, jde o úctyhodné číslo.

To potvrzuje i Heather Dougherty ze společnosti Hitwise, podle níž Facebook dosáhl výrazného milníku. Rovněž počet registrovaných uživatelů v poslední době markantně roste. V současné době už je na Facebooku přes 400 milionů lidí. Ještě v dubnu minulého roku jich přitom byla pouhá polovina.

Na druhou stranu je třeba upozornit, že statistika zahrnovala pouze návštěvy vyhledavače Google a už ne dalších webů společnosti, jako např. Google Maps, videoserver YouTube apod.

Kdyby byli započítáni i uživatelé dalších služeb Googlu, vyšplhal by se jeho podíl 10,98 procenta uživatelů, Facebook (s 7,07 %) by tedy s přehledem porazil. Prozatím.

Proměnit uživatele v dolary

Počet uživatelů, a tím pádem potencionálních konzumentů reklamy, se dá samozřejmě skvěle zpeněžit. A Facebook si toho je také dobře vědom. Jen obchodníkům nějakou dobu trvalo, než sociálním sítím uvěřili.

"Skutečnou cenu Facebooku a dalších sociálních sítí začínají inzerenti teprve objevovat," domnívá se analytik společnosti Forrester Research Augie Ray.

To je důvod, proč Facebook ze své popularity začíná těžit teprve v poslední době. Jeho předpokládané zisky v letošním roce by se měly pohybovat v rozmezí mezi jednou a půldruhou miliardou dolarů. To je ve srovnání s 23,7 miliardami USD, které vydělal Google v minulém roce, zanedbatelná částka.

 

Právě se děje

Další zprávy