Danone: Na nové akvizice až miliardu eur

Red EKO, ČTK
17. 8. 2006 11:43
Paříž - Francouzská potravinářská společnost Danone má zálusk na menší a střední firmy. Chce také rozšířit své podnikání do 80 ze současných 40 zemí.
Foto: www.danone.com

V příštích třech až pěti letech tak utratí za nové akvizice zhruba 500 milionů až miliardu eur (14 až 28 miliard korun).

Uvedl to v dnešním rozhovoru pro list Wall Street Journal finanční ředitel společnosti Antoine Giscard D'Estaing.

Giscard D'Estaing dodal, že Danone má zájem hlavně o trhy v Chile, Tunisku, Thajsku, Číně a východní Evropě. Po desetiletém období restrukturalizace, během kterého firma prodala část svého vedlejšího podnikání, se tak hodlá znovu rozšiřovat.

WSJ však upozornil, že podle některých analytiků je firma sama vhodným soustem k převzetí.

Giscard D'Estaing ale uvedl, že nabídka na převzetí Danone není v současnosti hlavním tématem dne.

 "Máme na programu rozvoj společnosti," prohlásil pro WSJ.

Danone: Na akvizice dáme více

V loňském roce Danone utratila za nové akvizice pouze 200 milionů eur. V současnosti se aktivity firmy zaměřují na tři hlavní oblasti, mléčné produkty, nápoje a sušenky.

V oblasti čerstvých mléčných produktů a balené vody patří Danone k největším firmám na světě. Čistý zisk společnosti v prvním pololetí stoupl na 704 milionů eur z loňských srovnatelných 346 milionů eur.

Analytici však upozorňují, že je stále relativně malým hráčem na trhu. Tržní kapitalizace Danone se pohybuje kolem 28 miliard eur.

Kapitalizace konkurenční švýcarské firmy Nestlé činí 105 miliard eur.

Snaha firmy o nové akvizice je podle Giscarda D'Estainga zaměřena na posílení pozice firmy na rozvíjejících se trzích a měla by snížit závislost na pomaleji rostoucím západoevropském trhu, který se na celkových tržbách skupiny podílí v současnosti polovinou.

Firma chce také uskutečnit akvizice, které by jí pomohly rozšířit nabídku produktů, hlavně v oblasti zdravé výživy, dodal WSJ.

 

 

Právě se děje

Další zprávy